arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰
در مجلس صورت می گیرد:

بررسی ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ممنوعیت و یا محدویت تحصیل ایرانیان، بویژه فرزندان مسئولان در طرح کاهش رابطه با انگلستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش قدس انلاین , پرویز سروری در گفت‌وگو با«خبرگزاری دانشجو»، با توجه به خباثت های که انگلیس در خصوص ایران داشته و دارد و از هر زمینه ای برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند، گفت: به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران باید سیاست های قبضی را در رابطه با آنها اعمال کرده و اجازه ندهد تا انگلیس از همین سطح روابط فعلی نیز سوءاستفاده کند.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع کاهش رابطه با انگلستان اعم از تجاری، فرهنگی و اقتصادی اجرایی و عملیاتی شود، افزود: در این خصوص باید موضوع تحصیل فرزندان مسئولان و غیره نیز مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج اضافه کرد: باید محدودیت‌های شدیدی را در رابطه با کسانی که در انگلیس تحصیل می کنند، بویژه در خصوص فرزندان مسئولان اعمال کنیم که باید آن را جزو ضوابط واگذاری مسئلان لحاظ کنیم تا فرزندانشان در انگلیس تحصیل نکنند.

سروری ادامه داد: کشور ما نشان داده هر روز از نظر علمی وضعیتش رو به پیشرفت است، به همین لحاظ مشکلی بر تحصیل فرزندان مسئولان پیش نخواهد آمد و حتی در غیر این صورت هستند بسیاری کشورهای که آنها می توانند در آنجا مشغول به تحصیل شوند به همین دلیل به نظر می رسد باید اقدامات جدیدتری را نسبت به محدودیت و ممنوعیت فرزندان مسئولان در این زمینه اتخاذ کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه در هرگونه رابطه‌ای باید منفعت طرفین لحاظ شود،‌ خاطرنشان کرد: انگلیس هموراه سیاست های خثمانه ای نسبت به ایران داشته و در هر عملیاتی علیه منافع ملی ما پیشتاز بوده است؛ لذا به نظر می رسد طرح کاهش رابطه نیز نتواند جمعی خواسته ها و نیازهای ما را تأمین کند.

وی اضافه کرد: در سابقه تاریخی ملت ما خاطره خوشی از انگلیس وجود ندارد؛ بنابراین باید اقدامات جدید‌تری را در رابطه با انگلیس اعمال کنیم، بویژه در خصوص تحصیل ایرانیان و فززندان مسئولان باید محدودیت‌های و ممنوعیت های اعمال شود تا انگلیس از این موضوع به عنوان اهرم فشار در مورد ما استفاده نکند و یا اینکه ما مجبور نباشیم به خاطر این امر خودمان در اعمال فشار به این کشور محدودیت های داشته باشیم.

نماینده تهران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در اولین گام طرح کاهش رابطه با انگلستان را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: این اقدام مجلس پاسخ به اقداما خصمانه مقامات انگلیس است و اگر چنانچه ما مشاهده کنیم که مقامات این کشور تجدید نظری در روابط خصمانه خود ایجاد کردند، ما نیز به تبع فشارها را کاهش خواهیم داد.

سروری در پایان تصریح کرد: اگر چنانچه روابط انگلیس خصمانه باشد و ارتباط ما با این کشور یک جانبه باشد؛ به طوری که ما خسارت دیده و آنها منفعت ببیند قطع رابطه را در اولویت قرار خواهیم داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
50
زمانی می گفتند فقط بچه های اغنیا و ... در فرنگ درس می خوانند بیاید ببینید الان بچه های مسئولان چه می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
74
بالاخره بچه های مسئولان از یک چیزی ممنوع شدند
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
33
خب يعني چي؟ مي خواي مژده بدي كه از اين به بعد ميرن آلمان يا سوئد يا .... . بي خيال پول فراوونه براي هر جا كه اراده كنن برن.
نظرات بینندگان