arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

ساخت پل خليج فارس تا سه سال اينده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت موفقیت آمیز طرح بزرگ شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس بر اساس برنامه هاى پیش بینى شده در این منطقه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، سید رضا موسوى گفت: با اتمام مطالعات مربوط به پایه هاى طرح پل خلیج فارس، عملیات مربوط به مهمترین بخش شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس از ماه آینده آغاز می شود و این طرح مهم ملى براساس برنامه هاى پیش بینى شده در مدت سه سال به پایان مى رسد.

وى افزود: ساخت پل خلیج فارس و طرح شبکه جامع ارتباطى قشم، ارتباط مسیرهاى دریایى سواحل پیرامونى این منطقه را به شبکه حمل و نقل ریلى و جاده اى کشور در امتداد ترانزیت کالا به آساى میانه متصل خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت اقتصادى پل خلیج فارس تصریح کرد: با اتمام این پروژه و طرح هاى جامعى که براى نقاط مختلف جزیره قشم پیش بینى شده است ، بزرگترین جزیره خلیج فارس از موقعیتى استثنایى در مناسبات سرمایه گذارى و فعالیت هاى اقتصادى برخوردار خواهد شد.

وى تاکید کرد: این طرح نقش مهمى در تولید ثروت کشور خواهد داشت و سرمایه گذاران بخش خصوصى مى توانند با اطمینان کامل و با استفاده از بسته هاى حمایتى سازمان منطقه آزاد قشم در طرح هاى سرمایه گذارى این منطقه مشارکت کنند.

طرح شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس با گذشت چندین دهه به عنوان یکى از آرزوهاى دیرینه ملت بزرگ ایران، اسفند پارسال با حضور رئیس جمهورى در جزیره قشم کلید خورد.

با توجه به پیگیرى هاى مستمر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجرى این پروژه ملى، پیش بینى مى شود ، این پروژه مهم براساس برنامه تدوین شده و در مدت سه سال به بهره بردارى برسد و بزرگترین جزیره خلیج فارس را به شبکه حمل و نقل زمینى و ریلى کشور متصل کند.
نظرات بینندگان