arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

طراحی سرقت از شرکت توسط پیک موتوری شرکت

رئیس پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری گروهی از سارقان خبر داد که با بستن دست و پای نگهبان یک شرکت خصوصی اقدام به سرقت اموال آن به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده بودند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری گروهی از سارقان خبر داد که با بستن دست و پای نگهبان یک شرکت خصوصی اقدام به سرقت اموال آن به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده بودند .

سرهنگ کارآگاه "قاسم دست خال" در توضیح این خبر گفت: ساعت یک و نیم بامداد دی ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک شرکت خصوصی فعال در واردات و صادرات وسایل تزئینی منزل ، به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام شد .

وی بیان داشت: با اعلام خبر اولیه، مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش در محل حاضر شده و در تحقیقات از نگهبان شرگت مشخص شد که سارقان با تهدید سلاح سرد اقدام به تهدید، ضرب و شتم و نهایتا بستن دست و پای نگهبان کرده و در ادامه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از اموال شرکت از جمله ۵ دستگاه رایانه ، دو عدد لپ تاپ و ... را سرقت و از محل گریخته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف ، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ۲ دستگاه خودرو سواری در خارج از ساختمان شرکت شدند که ۲ نفر از سرنشیان خودروها از طریق دیوار وارد ساختمان شده و نفر سوم نیز در خارج از ساختمان به نگهبانی می پرداخته و پس از گذشت نزدیک به ۳۰ دقیقه ، آن ۲ با به همراه داشتن اموال مسروقه از ساختمان خارج و با خودروهای سواری از محل متواری شدند .

وی گفت: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اقدامات دیگر پلیسی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام "ب.۲۲ ساله" با چندین فقره سابقه در زمینه زورگیری و سرقت اماکن شدند که در ادامه با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خیابان جیحون ، وی در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از پارکینگ خانه نیز خودرو سواری مورد استفاده در سرقت شناسایی و توقیف شد .

سرهنگ دست خال افزود: متهم با توجه به شواهد و قرائن ارائه شده از سوی کارآگاهان چاره ای جز اعتراف و معرفی ۲همدست خود نداشت ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش در زمینه نحوه شناسایی محل سرقت به کارآگاهان گفت : مدت کوتاهی از طریق آگهی بازرگانی به عنوان پیک موتوری در این شرکت مشغول به کار شده بودم و بسته های سفارشی وسایل تزیینی را برای خریداران می بردم و به این واسطه اطلاع کاملی از میزان تقریبی درآمد شرکت و ... پیدا کرده بودم ؛ موضوع را با ۲ تن از دوستانم مطرح کردم و قرار بر آن شد تا پیش از سرقت به بهانه ای با شرکت تسویه حساب کنم . شب سرقت نیز از آنجائی که نگهبان شرکت کاملا مرا می شناخت، بیرون از شرکت به نگهبانی پرداختم و دو همدستم به نام های "الف ( ۲۵ ساله ) و ف. ( ۲۸ ساله )" وارد شرکت شده و سرقت را انجام دادند .

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی اضافه کرد: با شناسایی همدستان متهم، آنها نیز در ۲ عملیات جداگانه در مناطق خیابان رودکی و نواب شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از اموال مسروقه کشف و خودرو سواری متعلق به برادر یکی از متهمان نیز که در سرقت مورد استفاده قرار گرفته بود ، توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه دست خال با اعلام این خبر، گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت به عنف از شرکت ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

سرهنگ دست خال در هشداری اعلام کرد: مدیران شرکت خصوصی جهت استخدام نیروهای خدماتی نظیر پیک موتوری و ... از مبادی رسمی اقدام کرده و از صحت اطلاعات ارائه شده از سوی پرسنل خود اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان