arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

پسر قذافی به دنبال تشکیل "امارات اسلامی" در جنوب لیبی

«ولد السالک» خبرنگار شبکه خبری "الآن" که چند روز پیش با «ساعدی قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی که موفق شد به کشور نیجر بگریزد دیدار کرد، در گزارشی فاش کرد که اکنون «ساعدی» در حال فراهم کردن و انجام مقدمات لازم برای تشکیل "امارت اسلامی" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیعه انلاین نوشت: «ولد السالک» خبرنگار شبکه خبری "الآن" که چند روز پیش با «ساعدی قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی که موفق شد به کشور نیجر بگریزد دیدار کرد، در گزارشی فاش کرد که اکنون «ساعدی» در حال فراهم کردن و انجام مقدمات لازم برای تشکیل "امارت اسلامی" است.

خبرنگار این شبکه خبری که دیدارش با فرزند قذافی بیش از سه ساعت به طول انجامید، در ادامه افزود: «ساعدی قذافی» قصد دارد با جمع آوری و گردهم آوردن نیروهای وهابی سراسر جهان، یک "امارت اسلامی" در منطقه "طوارق" در جنوب لیبی تأسیس کند.

«ولد السالک» در مورد چگونگی رسیدن به «ساعدی قذافی» گفت: این کار بسیار مشکلی بود اما یکی از دوستان صمیمی بنده با ساعدی رفاقت قدیمی و صمیمی دارد. او وقت دیدار را برایم هماهنگ کرد. از نواکشط پایتخت موریتانیا به داکار پایتخت سنگال رفتم و از آنجا به نیامی پایتخت نیجر رسیدم و به محل اقامت «ساعدی قذافی» رفتم. به هنگام ورودمان او در حال صحبت با تلفن همراه خود بود.

این خبرنگار عرب زبان که اهل کشور موریتانیا است، در ادامه افزود: در اطراف «ساعدی قذافی» تعدادی کتاب دینی وجود داشت. محاسن خود را نیز بلند کرده بود. در پایان دیدار هم از ما عذرخواهی کرد و گفت: باید سر کلاس دروس دینی حاضر شوم. الان کلاسم شروع می شود.

خبرنگار شبکه خبری "الآن" در ادامه افزود: او در طبقه اول یک ویلای کوچکی که از درون مجلل و زیبا است، زندگی می کند. این ویلا در منطقه ای مهم در پایتخت نیجر قرار دارد. در همین منطقه کاخ ریاست جمهوری، منزل تعدادی از وزرا، ساختمان برخی وزارتخانه ها و نیز سفارت لیبی قرار دارد. یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی نیجر نیز در همین محدوده واقع شده است.

گفتنی است «ساعدی قذافی» علاقه شدیدی به بازی فوتبال دارد و برای برآورده کردن آرزوهای فوتبالی خود میلیون ها دلار خرج کرده است. او همچنین مانند دیگر شاهزادگان عرب، عاشق عیاشی و هوسرانی بوده از همین رو سال های زیادی از عمر خود را در شهرهای مختلف اروپایی گذرانده است.
نظرات بینندگان