arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

شلوغ‌ترين و آرامترين مناطق و ساعات تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرعامل كنترل كيفيت هواي تهران گفت: منطقه ۶ پرسروصداترين و ۲۲ كم‌سروصداترين منطقه‌ها هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر يوسف رشيدي با اشاره به آخرين سنجش ميزان آلودگي صوتي در تهران گفت: بر اين اساس مناطق ۶، ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۱۲ پرسر و صداترين مناطق پايتخت هستند كه علت عمده آن تردد بيشتر خودروها به دليل تمركز مراكز درماني، آموزشي، اداري و تجاري در اين مناطق است.

وي تصريح كرد: اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه منطقه ۲۲ و پس از آن منطقه ۵ به دليل وسعت منطقه و حجم تردد كمتر و واقع شدن تعداد بزرگراه‌هاي كمتر در اين مناطق كم‌سروصداترين مناطق پايتخت هستند.

مهندس حسين مهرآوران، مدير واحد صوت شركت كنترل كيفيت هوا نيز با تاكيد بر اينكه اندازه‌گيري‌هاي اين شركت نشان مي‌دهد ميزان آلودگي صوتي در پايتخت تمامي مناطق بيش از حد مجاز است به ايسنا گفت: عليرغم تدوين استانداردهاي آلودگي صوتي تنها اين استانداردها در خودروهاي توليدي رعايت مي‌شوند و خودروهاي در حال تردد و موتورسيكلت‌هاي توليدي و در حال تردد هيچگونه استانداردي در خصوص آلودگي صوتي رعايت نمي‌كنند.

وي از ارسال لايحه‌اي به شوراي شهر تهران در خصوص اجباري شدن تست صدا در مراكز مكانيزه معاينه فني خودروهاي تهران خبر داد و افزود: در صورت تصويب اين لايحه انجام تست صدا در تمامي مراكز معاينه فني تهران الزامي مي‌شود و اين مراكز موظف به نصب دستگاه‌هاي سنجش آلودگي صوتي خودروها و موتورسيكلت‌ها مي‌شوند.

مدير واحد صوت شركت كنترل كيفيت هوا با تاكيد بر اينكه آمارها نشان مي‌دهد موتورسيكلت‌ها عامل ۵۰ درصد آلودگي صوتي تهران هستند، گفت: قطعا مسئولان بايد در خصوص اين دسته از وسايط نقليه تدبيري جدي بينديشند.

وي به شرايط ويژه منطقه ۲۱ اشاره كرد و افزود: اين منطقه به دليل واقع شدن فرودگاه مهرآباد در آن و پرواز هواپيماها، وجود ريل راه‌آهن در جنوب آن و تعدادي واحدهاي صنعتي و بزرگراههاي برون‌شهري از آلودگي صوتي بالايي برخوردار است اما به دليل آنكه سنجش صورت گرفته بر اساس ميزان تردد خودروها بوده است اين موارد در تراز آلودگي صوتي اين منطقه لحاظ نشده است.

مدير واحد صوت شركت كنترل كيفيت هوا با اشاره به اندازه‌گيري ميزان آلودگي صوتي در اطراف مراكز آموزشي درماني پايتخت گفت: آمارها نشان مي‌دهد يكهزار و ۷۰۰ مركز آموزش درماني در شهر تهران از وضعيت بحراني آلودگي صوتي برخوردارند كه مهمترين امر در خصوص اين مراكز آن است كه در طرح‌هاي تفصيلي اجازه ساخت وساز مراكز پرسر و صدا در اطراف مراكز آموزشي و درماني داده نشود. از سوي ديگر مراكز موجود نيز مي‌توانند با نصب ديوارهاي عايق صوتي و استفاده از پنجره‌هاي دوجداره در كوتاه‌مدت ميزان آلودگي صوتي را كاهش داده و در صورت لزوم محل خود را جابجا كنند.

وي تاكيد كرد: فهرست مراكز آموزشي و درماني بحراني به لحاظ آلودگي صوتي طي گزارشي به مناطق مختلف شهرداري تهران داده شده است تا در صورت نياز و شكايت در اين زمينه اقدامات لازم در خصوص نصب ديوارهاي عايق‌هاي صوتي در اطراف مراكز صورت گيرد.

مدير واحد صوت شركت كنترل كيفيت هوا به سنجش روزانه ميزان آلودگي صوتي در مناطق مختلف اشاره كرد و گفت: بر اين اساس ساعات ۲ تا ۳ صبح كم‌سروصداترين ساعات پايتخت بوده و پيك آلودگي صوتي بين ساعات ۶ تا ۹ صبح است. از سويي ديگر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ نيز ميزان آلودگي صوتي در تهران كاهش يافته و پس از ساعت ۲۲ شاهد كاهش قابل ملاحظه آلودگي صوتي در تهران هستيم.

وي علت عمده آلودگي صوتي در شبهاي تهران را تردد خودروهاي سنگين كه در روز اجازه تردد ندارند دانست و به ايسنا گفت: ميزان پيك آلودگي صوتي در مقوله ورودي و خروجي شهر تهران به دليل خروج اين خودروها پيش از ساعت ممنوعيت از ۴ صبح آغاز مي‌شود.

مدير واحد صوت شركت كنترل كيفيت هوا به آلودگي صوتي در منطقه يك اشاره كرد و گفت: منطقه يك بر خلاف ساير تهران به دليل واقع شدن رستوران‌ها و مراكز تفريحي در آن ميزان آلودگي صوتي آن تا ساعت ۱ بامداد به طور مستمر بوده و پس از آن شاهد كاهش افت آلودگي صوتي در آن هستيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بچه شمرون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
1
0
به آلودگي صوتي در منطقه يك اشاره كرد و گفت: منطقه يك بر خلاف ساير تهران به دليل واقع شدن رستوران‌ها و مراكز تفريحي در آن ميزان آلودگي صوتي آن تا ساعت ۱ بامداد به طور مستمر بوده و پس از آن شاهد كاهش افت آلودگي صوتي در آن هستيم.
از کی تا حالا مراکز خرید و پارکها که معمولا تعداد افرادی که در پارکی مثل نیاوران یا جمشیدیه هستند به 20 نفر هم نمیرسه البته بغیر از جمعهها الودگی صوتی ایجاد میکنه؟؟؟؟؟ نمیخوام با قصد و نیت بگم اما انصافا منطقه یک مخصوصا شمرون دنجترین و خلوت ترین منطقه تهران هستش.وجود دامنه های با نشاط البرز و جنگل لویزان وآب و هوای خوب..... همه اینا شمرونو جایی برای زیستن و آرامش کرده
نظرات بینندگان