arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

«گرگ و ميش» پرفروش ترین فیلم سینماهای جهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قسمت جديد فيلم «گرگ و ميش» با فروش ‌٧١ ميليون دلار بار ديگر پرفروش‌ترين فيلم هفته سينماهاي جهان نام گرفت.

به گزارش انتخاب، قسمت جديد فيلم «گرگ و ميش» با عنوان فرعي « سپيده‌دم» محصول كمپاني «ساميت» در تعطيلات آخر هفته گذشته فروش ‌٥/٧١ ميليون دلار را از ‌١١ هزار سالن نمايش در ‌٦٨ كشور جهان به دست آورد تا در رتبه اول فهرست پرفروش‌ترين‌ها قرار بگيرد.

به گزارش هاليوود ريپورتر، اين فيلم كه اثري اقتباسي از رمان معروف «استفني مير است»، اكنون به فروش ‌٢٦٨ ميليون دلار در سينماهاي جهان رسيده و درحاليكه تنها دو هفته از اكران آن مي‌گذرد، توانسته ركورد فروش قسمت قبلي را بشكند.

آلمان، فرانسه، انگليس، استراليا و اسپانيا بيشترين استقبال را از قسمت جديد «گرگ و ميش» داشته‌اند.

«گرگ و ميش؛ سپيده‌دم» اكنون پس از فيلم‌هاي «هري پاتر» و «جيمز باند» در رتبه كلي پنجمين فروش آغازين برتر سينماي انگليس نيز قرار گرفته است.

قسمت قبلي «گرگ و ميش» با عنوان «ماه تازه» در اولين هفته اكران جهاني خود فروش ‌‌٢٧٤ ميليون دلار را به دست آورده بود و اكنون «سپيده‌دم» با پيشي گرفتن از آن توانسته ركورد پنجمين فروش آغازين داخلي سينما آمريكا را نيز كسب كند.

اين فيلم كه در ‌‌٤٤ كشور جهان نمايش خود را آغاز كرده است، در همان روز اول فروش ‌‌٦٦ ميليون دلار را به ثبت رساند تا پس از فيلم هاي «هري پاتر و هديه‌هاي مرگ» و «گرگ و ميش؛ ماه تازه» بهترين فروش آغازين روز اول را در سينماي آمريكا به خود اختصاص دهد.

اين فيلم بر اساس بخش اول از چهارمين و آخرين کتاب «استفاني مه‌ير» نوشته شده است.هم کتاب و هم فيلم اقتباسي از آن، موفقيت چشمگيري داشتند.

پنجمين و آخرين فيلم از اين مجموعه سال آينده به سينماها مي آيد. فيلم سپيده دم ـ قسمت اول از مجموعه گرگ و ميش از ‌‌٢٥ آبان در اروپا اکران عمومي شده است.

بنا بر اعلام ورايتي، «استفاني مه‌ير» نويسنده‌ي مجموعه كتاب‌هاي «گرگ و ميش» به عنوان بازيگر در اقتباس سينمايي اين اثر بازي مي‌كند.

«مه‌ير» در صحنه‌ي مراسم ازدواج «رابرت پتينسون» و «كريستين استوارت» (در نقش‌هاي «ادوارد كولن» و «بلا سوان») نقش‌آفريني مي‌كند.

وي سال ‌‌٢٠٠٨ نيز در نقش يك مشتري رستوران در قسمت اول اين مجموعه فيلم بازي كرده بود.

كمپاني فيلم «ساميت اينترتينمنت» در ماه ژوئن گذشته اعلام كرد آخرين فيلم مجموعه‌ي «گرگ و ميش» در دو قسمت توليد خواهد شد، كه زمان اكران دومين قسمت آن ‌‌١٦ نوامبر سال ‌‌٢٠١٢ خواهد بود.

كارگرداني اين فيلم را كه بر پايه نسخه و چهارم و پاياني سري كتاب‌هايي با اين نام نوشته‌ي «استفاني مه‌ير» است، «بيل كاندون» برعهده دارد.

مضمون قسمت پاياني ازدواج «بلا»ي فناپذير با «ادوارد» خون‌آشام است كه پس از آن صاحب دختري نيمه‌انسان، نيمه‌خون‌آشام به نام «رنسمي» مي‌شوند.

قسمت اول اين مجموعه را «كاترين هاردويك» كارگرداني كرده و قسمت دوم با نام «ماه نو» توسط «كريس ويتز» ساخته شده است.

سومين قسمت نيز با عنوان «خسوف» به كارگرداني «ديويد اسيلد» از سي‌ام ماه ژوئن سال ‌‌٢٠١٠ روي پرده‌ها رفته است كه درآمدي بالغ بر يك ميليارد دلار نصيب سازندگان اين اثر كرده است.

تهيه‌كنندگي قسمت چهارم اين مجموعه را «ويك گادفري»، «كارن رزنفلت» و «استفاني مه‌ير» برعهده داشته‌اند. نوشتن فيلمنامه نيز بر عهده «مليسا رزنبرگ» بوده است. «مگي گريس» و «لي پيس» از ديگر بازيگران اين فيلم هستند،‌ لي پيس نقش يك خون آشام بي‌خانمان به نام «گارت» را ايفا مي كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
عالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
من عاشق این فیلمم وقتی یادم می اد قلبم یه طوری میشه
نظرات بینندگان