arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

رویترز: ونزوئلا ۱۵ تن طلا به امارات می‌فروشد

یک مقام ارشد ونزوئلا در حالی از فروش ۱۵ تُن طلای بانک مرکزی این کشور به امارات در ازای دریافت یورو به صورت نقدی خبر داد که یک سناتور آمریکایی نیز درباره «سرقت طلای ونزوئلا» توسط امارات هشدار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام ارشد ونزوئلا اعلام کرد که طی روزهای آینده ۱۵ تُن طلا از محل ذخیره بانک مرکزی این کشور به امارات فروخته می‌شود.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد ونزوئلا در حالی از فروش ۱۵ تُن طلای بانک مرکزی این کشور به امارات در ازای دریافت یورو به صورت نقدی خبر داد که یک سناتور آمریکایی نیز درباره «سرقت طلای ونزوئلا» توسط امارات هشدار داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مسئول ونزوئلا که به نام وی اشاره نشده است، گزارش داد که معامله فروش طلا به امارات طی روزهای آینده صورت می‌گیرد و هدف از این اقدام نیز تأمین نقدینگی کشور به منظور حفظ توان آن برای عمل به تعهدات مالی است.

به گفته وی فروش ذخایر طلای به عنوان پشتوانه ارزی ونزوئلا از ۲۶ ژانویه گذشته با محموله‌‌ای به میزان سه تُن طلا آغاز شد.

ونزوئلا همچنین سال گذشته طلای ناخالص به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ترکیه و امارات صادر کرد.

طبق گزارش وبگاه «الإمارات ۷۱»، «مارکو روبیو» سناتور آمریکایی به سفارت امارات در واشنگتن در خصوص اقدام شرکت اماراتی «نور کاپیتال» مبنی بر تاراج طلای ونزوئلا هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا گزارش‌هایی درباره هماهنگی این شرکت با یک شهروند فرانسوی برای سرقت بیشتر طلای ونزوئلا در اختیار دارد، تهدید کرد که این گونه اقدامات با تحریم از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان