arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

واکنش‌ نمایندگان مجلس به هتاکی ‌رسانه‌های ‌مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار مطالب توهین آمیز در یکی از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های کشور مالزی علیه ایرانیان این کشور، خواستار رسیدگی سریع دستگاه دیپلماسی کشور به این مساله و رفع ابهامات موجود شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ روزنامه دیلی استار مالزی با چاپ مطلبی اهانت‌آمیز نسبت به جامعه ایرانی مقیم مالزی موجب ناخرسندی ایرانیان از این اقدام و تداوم روش غیرحرفه‌ای مطبوعات مالزی در تلاش برای معرفی ایرانیان به عنوان قاچاقچیان مواد مخدر شد.

انتشار اخبار مغرضانه علیه ایرانیان دررسانه‌های مالزی درحالی صورت می‌گیرد که تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانشجوی ایرانی، سکونت بیش از ۷۰ هزار ایرانی درقالب شرکت‌های تجاری و برنامه مالزی خانه دوم و رفت وآمد ۱۶۰هزارگردشگر ایرانی در سال گذشته میلادی منافع اقتصادی بسیار زیادی برای کشور مالزی داشته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت نظرات مختلفی را مطرح کردند، اما همگان بر این باور بودند که ادعا‌ی روزنامه  بی‌اساس است و وزارت خارجه باید پیگیر مسائل مرتبط با ایرانیان باشد.

نمایندگان در صحبت‌های خود تاکید کردند اقدامات مجرمانه از سوی هر کسی و در هر کجای جهان که انجام می‌گیرد، قطعا محکوم است و فرد مجرم باید مجازات شود. نمایندگان بر این باروند که عمل ناپسند یک شهروند را نباید به تمام شهروندان هم‌میهن او نسبت داد. در ادامه نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت تفکیکی خواهد آمد.

عباسپور: دانشگاه‌های مالزی از سطح آموزشی بالایی برخوردار نیستند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های مالزی از سطح آموزشی بالایی برخوردار نیستند، گفت: مالزی از نظر علمی توسط دانشجویان ایرنی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده است و درصد بالایی از مقالاتی که اکنون در کشور مالزی تولید شده است.

علی‌عباسپور تهرانی‌فرد درباره میزان تحصیل دانشجویان ایرانی در کشور مالزی، تصریح کرد: بسیاری از تحولات علمی مالزی مربوط به ایرانیان است و همین تلاش‌ها موجب ارتقای سطح رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور مالزی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشجویان ایرانی بدانند سطح دانشگاه‌های متوسط کشور به دلیل پذیرشی که دارند و بالا بودن ارسال مقاله‌‌های علمی، پایین‌تر از دانشگاه‌های مالزی نیست و دانشگاه‌های این کشور  سطح آموزشی بالایی برخوردار نیستند.

عباسپور گفت: امیدوارم که رسانه‌های مالزی به این مسائل توجه کافی داشته باشند و واقعیت‌ها را درک کنند.

مرادی: پیگیری مشکلات ایرانیان خارج از کشور از وظایف دستگاه دیپلماسی است

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این ارتباط افزود: وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور باید در مورد حقوق ایرانیان خارج از کشور پیگیر‌ی‌های لازم را داشته باشد تا اگر به خاطر مرتکب شدن جرمی در زندان بودند بتوانند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

عبدالرضا مرادی بیان کرد: این تکلیف بر عهده وزارت امور خارجه است و دفاع از حقوق ایرانیان وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور محسوب می‌شود

عباسی: رشد علمی و اقتصادی مالزی مدیون ایرانیان است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، حضور دانشجویان و گردشگران ایرانی در مالزی را ۲ عامل اصلی در پیشرفت های چند سال اخیر این کشور در زمینه های علمی و اقتصادی دانست.

اسدالله عباسی درباره علت حضور ایرانیان در کشور مالزی، گفت: دو گروه از ایرانیان به کشور مالزی مهاجرت می‌کنند؛ گروه اول دانشجویانی هستند که برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت می‌کنند و گروه دوم ایرانیانی هستند که به عنوان توریسم به این کشور می‌روند وپس از مدتی به کشور باز می‌گردند.

غفوری فرد: مسائل مطرح شده درباره ایرانیان مالزی ادعاهای بی‌اساسی است

رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: مسائلی که در رسانه‌های مالزی درباره دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم این کشور مطرح می‌شود ادعای بی‌اساس و بزرگی است که بوی توطئه از آن می‌آید.

 حسن غفوری فرد درباره میزان تحصیل دانشجویان ایرانی در کشور مالزی، تصریح کرد: گفته شده که تعداد آمار دانشجویان ایرانی در مالزی ۱۳ هزار نفر است اما در سفری که اخیرا به این کشور داشتم متوجه شدم تعداد دانشجویان ایرانی در این کشور بسیار کمتر از آمار ارائه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نمی‌توانیم جلوی دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند، را بگیریم بلکه ‌آنها مختار‌ند که در هر کجای دنیا که مایلند به ادامه تحصیل بپردازند اما این دانشجویان باید در این کشورها مراقب کارهای خود باشند و نباید بهانه دست آنها بدهند.

وی افزود: مسائلی هم که در رسانه‌های مالزی درباره دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم این کشور مطرح می‌شود دروغ بی‌اساس و بزرگی است که بوی توطئه از آن می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس بیان کرد: این توطئه در راستای سناریو‌های دیگر است که توسط رسانه‌های مالزی به آن دامن زده می‌شود.

تجری: اقدام رسانه‌های مالزی نمی‌تواند به هویت ایرانیان آسیب وارد کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره ادعای رسانه‌های مالزی در مورد زندانیان ایرانی در این کشور، گفت: تعداد زندانیان ایرانی در مالزی در رسانه‌های این کشور بزرگ‌نمایی شده و آنها قصد تخریب هویت‌ ایرانیان را دارند.

فرهاد تجری درباره ادعای رسانه‌های مالزی در مورد زندانیان ایرانی در این کشور، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید در هر حال وضعیت ایرانیان خارج از کشور را رصد کند و درباره فعالیت‌های آنها اطلاعاتی داشته باشد.

نماینده مردم قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت خارجه باید درباره زندانیان ایرانی در این کشور و جرمی که مرتکب شده‌اند، بررسی‌های انجام دهد و نتیجه‌های آن را اعلام کند.

غضنفرآبادی: وضعیت محکومان ایرانی در زندان‌های مالزی پیگیری شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره ایرانیانی که در کشور مالزی در زندان هستند، گفت: باید وزارت خارجه وضعیت محکومان ایرانی در زندان‌های این کشور را پیگیری، بررسی و اطلاع پیدا کند که این زندانیان به چه جرمی در زندان هستند و چه میزان از محکومیت خود را در زندان‌های این کشور گذرانده‌اند.

موسی غضنفرآبادی با اشاره به هجمه رسانه‌های مالزی علیه ایرانیان مقیم این کشور، تصریح کرد: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور باید مسائلی که در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شود را بررسی و پیگیری کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این صورت صحت و سقم مطالب مطرح شده، مشخص می‌شود.

وی افزود: البته این مساله، موضوع تازه‌ای نیست و در راستای سناریوی‌هایی است که هر از چندگاهی مطرح می‌شود.

توهین به ایرانیان مالزی از سوی استکبار مدیریت می‌شود

مسئول کمیته پیگیری مسائل دانشجویان خارج از کشور در مجلس درباره هجمه رسانه‌های مالزی علیه ایرانیان مقیم این کشورگفت: این شایعه پراکنی‌ها برای از بین هویت ایرانی‌ها در آن کشور از سوی استکبار راهنمایی و برنامه‌ریزی می‌شود. لاله افتخاری با اشاره به هجمه رسانه‌های مالزی علیه ایرانیان مقیم این کشور، تصریح کرد: بخشی از این موارد به اقدامات برخی از ایرانیان بازمی‌گردد اما عملکرد تعدادی از ایرانیان نباید به کل آنها تعمیم داده شود.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این شایعه پراکنی‌ها در جهت از بین هویت ایرانی‌ها در آن کشور از سوی استکبار راهنمایی و برنامه‌ریزی می‌شود.

حیدری دستنایی: دستگاه دیپلماسی کشور از حقوق ایرانیان مقیم مالزی دفاع کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره هجمه رسانه‌های مالزی علیه ایرانیان مقیم این کشور،گفت:قطعا چنین سناریویی توسط ایادی استکبار طراحی شده و در ادامه همان هیاهو و جنجال‌سازی‌های اخیر است. به همین دلیل دستگاه دیپلماسی کشور باید وضعیت ایرانیان مالزی را به طور مداوم پیگیری کند.

نورالله حیدری دستنایی در این باره یادآور شد: این اقدام رسانه‌های مالزی در جهت تخریب هویت و شخصیت ایرانیان برنامه‌ریزی شده است.

نماینده مردم اردل، کیار و فارسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه مسئولان کشور مالزی هم خواسته یا ناخواسته وارد این بازی شده‌‌اند و در جهت سناریوی جدیدی که آمریکا و همپیمانانش طراحی‌کرده‌اند، قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اینکه ایرانیان مقیم مالزی در قالب شرکت‌های تجاری در باندهای مواد مخدر به فعالیت مشغول هستند، حرف ناپخته‌ و ادعای بی‌اساسی است، که کسی نمی‌تواند آن را باور کند.
نظرات بینندگان