arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

تظاهرات در اسپانیا در حمایت از گوآیدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا

چندین هزار نفر از ونزوئلایی‌ها در مادرید، پایتخت اسپانیا در حمایت از خوآن گوآیدو تظاهرات کردند. آنتونیو لدزما، شهردار سابق کاراکاس که سال ۲۰۱۷ از یک زندان در ونزوئلا فرار کرده و به اسپانیا پناه آورد، نیز در این تظاهرات که در مخالفت با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برگزار شد، شرکت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چندین هزار نفر از ونزوئلایی‌ها در مادرید، پایتخت اسپانیا در حمایت از خوآن گوآیدو تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو لدزما، شهردار سابق کاراکاس که سال ۲۰۱۷ از یک زندان در ونزوئلا فرار کرده و به اسپانیا پناه آورد، نیز در این تظاهرات که در مخالفت با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برگزار شد، شرکت کرد.

این تظاهرات با راهپیمایی بزرگی که خوآن گوآیدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در این کشور برگزار کرد، همزمان شد، تظاهراتی که در آن هزاران نفر خواستار این شدند که مادورو از قدرت کنار بکشد.

هم‌زمان حامیان حکومت سوسیالیستی مادورو نیز در بخش دیگری از کاراکاس برای جشن گرفتن سالگرد ۲۰ سالگی تأسیس انقلاب بولیواری توسط هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا، به خیابان‌ها آمدند.

تجمع کوچک‌تری نیز برای گوآیدو در بارسلونا، دومین شهر بزرگ اسپانیا برگزار شد.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملی آمار اسپانیا، تعداد ونزوئلایی‌هایی که در اسپانیا زندگی می‌کنند در سال ۲۰۱۵، ۱۶۵ هزار نفر بود و سال گذشته این رقم به ۲۵۵ هزار نفر رسید.

نظرات بینندگان