arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

مصباحی مقدم: رئیس‌جمهور‌ درباره تخلف شورای‌عالی‌ایرانیان‌به‌مجلس پاسخ‌دهد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه احتمال مطرح شدن مجدد سوال از رئیس جمهوری وجود دارد،گفت: طراحان سوال از رئیس جمهوری قصد دارند که عدد نصاب را قوی‌تر کنند و مجددا آن را به جریان بیندازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه احتمال مطرح شدن مجدد سوال از رئیس جمهوری وجود دارد،گفت: طراحان سوال از رئیس جمهوری قصد دارند که عدد نصاب را قوی‌تر کنند و مجددا آن را به جریان بیندازند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، غلامرضا مصباحی مقدم در رابطه با عملکرد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: نفس وجود یک مجموعه‌ای که رابطه ایرانیان خارج از کشور را با داخل کشور برقرار کند بسیار مهم و لازم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال این است که این جریان در درون و توسط وزارت امور خارجه دنبال شود و یا توسط یک مجموعه خارج از وزارت امورخارجه، تصریح کرد: شورای عالی ایرانیان باید دردل وزارت امورخارجه همراه با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت فعالیت کند ویکپارچگی مناسبات خارجی ما را برقرار می‌کند.

 شورای عالی ایرانیان منافع و مصالح ملی را تحت الشعاع قرار داد

 عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید براینکه جدا کردن شورای عالی ایرانیان از وزارت امور خارجه به تضعیف وزارت امورخارجه منجر شده است، ادامه داد: اگرچه آنچه درجریان شورای عالی ایرانیان اتفاق افتاد، آثار مثبتی هم در جذب ایرانیان داشته و نمی‌توانیم منکر این  قضیه شویم ، اما  فعالیت شورا با حاشیه‌هایی همراه شد که مصالح و منافع ملی را تحت‌الشعاع قرار داد.

 مصباحی مقدم با اعلام اینکه  اولین حاشیه‌ سازی شورا موازی کاری با  وزارت امور خارجه بود گفت:  شورا به جای اینکه موجب شود ایرانیان جذب کشور شوند و خصوصا سرمایه‌داران ایرانی خارج از کشور منابع خود را به سمت ایران بیاورند کسانی را جذب کرد که انگیزه قوی برای سرمایه‌گذاری درایران و یا منابعی برای چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را نداشتند و یا اگر هم داشتند ترجیح می دادند همچنان در خارج از کشور باقی بماند.

شورای عالی ایرانیان دکان جریان انحرافی است

 نماینده مردم تهران یادآورشد: در واقع یک نوع وادادگی درمقابل بعضی از مسائلی که خلاف عزت، مصلحت و حکمت بود در رفتار شورای عالی ایرانیان مشاهده شد و این یکی از خروجی‌های منفی جدی شورای عالی ایرانیان بود و مهم تر اینکه این شورا به صورت یک دکان درآمد و کسانی که به نوعی با جریان انحرافی حاشیه دولت مرتبط بودند مدیریت این مجموعه را به عهده گرفتند.

مصباحی مقدم درپاسخ به این سوال که آیا امیرمنصور آریا نیز یکی از خروجی‌های شورای عالی ایرانیان است ، با ابراز بی اطلاعی از این موضوع  گفت: البته ممکن است که شورا در ورود  و تخلف امیرمنصور آریا به ایران نقش داشته باشد .

جریان انحرافی پول مملکت را در شورای ایرانیان هدر داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مدیریت شورا را به جریان انحرافی و لیدری آن را به شخص آقای مشایی مرتبط می‌دانم، اضافه کرد: پول بسیار قابل توجهی را این جریان در شورای عالی ایرانیان هدرداد و حرف و حدیث‌های قابل توجهی نیز در نشستی که شورا در تهران برگزار کرد وجود دارد که علی‌القاعده تحقیق و تفحص از عملکرد شورای عالی می‌تواند به خوبی این گونه مسائل را برملا کند.

مگر رئیس جمهور گاهی نگفته است که حرف‌های مشایی حرف‌های دولت است؟

عضو فراکسیون روحانیت مجلس به دفاع رئیس جمهوری از ادامه کار شورا عالی ایرانیان اشاره کرد و گفت: مگر آقای رئیس جمهور از مواضع انحرافی آقای مشایی حمایت نمی‌کند و گاهی سخنان آقای مشایی را سخنان خود نمی‌داند؟مگر رئیس جمهور گاهی نگفته است که حرف‌های  مشایی حرف‌های دولت است؟

وی ادامه داد: در داستانی هم که مشایی در مورد دوستی با مردم اسرائیل راه انداخت، تا وقتی مقام معظم رهبری به میدان نیامد و در نماز جمعه رسما اعلام نکردند که ملت و دولت ایران چیزی به نام مردم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد  دولت از موضع خود دست برنداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  سایر اظهارات مشایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مورد مکتب ایرانی نیز که از طرف این جماعت مطرح شد،  نهایتا مقام معظم رهبری وارد معرکه شدند و اعلام کردند که این فکر، فکر غلطی است و ما حامی مکتب اصیل اسلامی هستیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که جایگاه شورا در بین  اختلاف نظر مجلس و دولت چه  حکمی خواهد داشت، گفت: آنچه که مجلس دراختیار داشت این بود که بودجه این شورا را نپذیرد و تمام منابعی که برای این منظور در نظر گرفته شده بود از بودجه پیشنهادی دولت حذف کرد، اما واقعیت این است که ادامه کار شورا در اختیار مجلس نیست مگر در حد تذکر نمایندگان  این مخالفت ادامه یابد.

احتمال مطرح شدن مجدد سوال از رئیس جمهوری وجود دارد

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی ادامه داد: مجلس در خصوص تخلفات  شورای عالی ایرانیان از رئیس جمهوری سوال دارد  و در حال حاضر هم  سوال از رئیس جمهوری به حد نصاب رسیده و  خبرها  حاکی از این است که طراحان سوال از رئیس جمهور قصد این را دارند که عدد نصاب را قوی‌تر کنند و مجددا آن را به جریان بیندازند .

مصباحی مقدم با اعلام اینکه در حال حاضر بین ۷۲ تا ۷۴ امضا برای سوال وجود دارد، گفت:  هنوز نمایندگان در پی این هستند که برای این طرح امضا جمع کنند، بنابراین احتمال مطرح شدن مجدد سوال از رئیس جمهوری وجود دارد.

نظرات بینندگان