arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: صنایع دفاعی ایران از لبه‌های دانش عبور کرد/ دستاوردهای علمی کشور در حال رشد است

سردار علی عبداللهی پنج‌شنبه شب در یادواره 130 شهید شهرستان مهدی‌شهر که هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام سوگواری زهرای مرضیه (س) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم به نظام، انقلاب اسلامی و رهبری وفادارند که این جای تشکر دارد و شاهد عینی این وفاداری وجود عکس‌های شهدا و گرفتن مراسم و یادواره برای شهدا در این پایگاه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: صنایع دفاعی ایران از لبه‌های دانش عبور کرد/ دستاوردهای علمی کشور در حال رشد است

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در صنایع دفاعی از لبه‌های دانش عبور کرده‌ایم و هرچه نیاز داریم را خودمان می‌سازیم، گفت: دستاوردهای علمی کشور در حال رشد است.

به گزارش فارس، سردار علی عبداللهی پنج‌شنبه شب در یادواره 130 شهید شهرستان مهدی‌شهر که هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام سوگواری زهرای مرضیه (س) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم به نظام، انقلاب اسلامی و رهبری وفادارند که این جای تشکر دارد و شاهد عینی این وفاداری وجود عکس‌های شهدا و گرفتن مراسم و یادواره برای شهدا در این پایگاه است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همه ما میهمان شهدا هستیم، تصریح کرد: شهدا چند حیات دارند و بر اساس آیات الهی این امر مشهود است؛ شهدا حیات معنوی دارند، یعنی در این مجلس حاضر هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: شهدا یک حیات اجتماعی یعنی آثار تأثیرگذار بر اعمال و رفتار ما دارند، همه کسانی که با شهدا هم‌رزم بودند، ارتباط روحی خوبی با شهدا دارند که خودشان برطرف شدن مشکلات بر اثر ارتباط با شهید را مطرح کرده‌اند.

عبداللهی با بیان اینکه شهدا حلال مشکل هستند، ادامه داد: از طرفی شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند؛ یعنی بالاترین جایگاه ممکن و در ادامه آیه خداوند می‌فرماید که شهدا خوشحال هستند.

وی افزود: شهدا به همرزمان خود پیام می‌فرستند که ما در جایگاه خوبی هستیم و شما خوفی به خود راه ندهید و این ارتباط بین کسانی که با شهدا رابطه خوبی برقرار کرده‌اند، وجود دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا در شرایط بسیار مظلومانه‌ای وظیفه خود را به‌خوبی انجام دادند، تصریح کرد: خداوند در قرآن جایگاه شهید را مشخص کرده و ما باید خانواده‌های معزز شهدا را گرامی بداریم که هرچه داریم از برکت خون شهدا، ایثارگری و جان‌فشانی آنهاست و نمونه‌اش را در دنیا سراغ نداریم و نخواهیم داشت.

قدرت خود را با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهیم

عبداللهی با بیان اینکه در آستانه ورود به چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، عنوان کرد: آمریکایی‌ها و مشاوران جنگشان بیان کردند که نمی‌خواهیم ایران چهلمین سال پیروزی را جشن بگیرد؛ اما ما بار دیگر با حضور در راهپیمایی 22 بهمن قدرت خود را به دشمن نشان می‌دهیم.

وی تأکید کرد: دشمن نمی‌تواند نقشه خود را عملیاتی کند، آمریکایی‌ها هر جا خواستند، حضور یافتند و پایگاه نظامی ایجاد کردند و در مناطق مختلف جنایت‌ها مرتکب شدند؛ آنها ابزار پیشرفته دارند، اما آیا داشتن ابزار حلال مشکلات است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند، بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا، ایران جزو چند کشور برتر جهان است و بسیاری از تجهیزات را خودمان تولید می‌کنیم.

عبداللهی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نداشتیم؛ اما امروز موشک‌های پیشرفته داریم و در جواب خباثت‌های داعشی‌ها 700 کیلومتر آن‌ طرف‌تر را نقطه‌زنی و تروریست‌ها را زمین‌گیر و تار و مار کردیم.

وی با بیان اینکه با وجود پهپاد بدون سرنشین اهداف مهم را زدیم و فیلم و عکس گرفته و اخبار آن را مخابره کردیم که همه این‌ها از برکات خون شهدا است، افزود: به لطف و فضل الهی در صنایع دفاعی از لبه‌های دانش عبور کردیم و هرچه نیاز داریم را خود می‌سازیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: در صنایع هوافضا عضو باشگاه فضایی هستیم و توان ساخت ماهواره و ماهواره‌بر داریم؛ امروز از شعار «ما می‌توانیم» عبور کردیم، چون توانستیم با تفکر اسلامی از تمامیت ارضی کشورمان حفاظت کنیم.

عبداللهی اضافه کرد: در بسیاری از بخش‌ها رشد ما نسبت به دیگر کشورها بیشتر بوده است که صدا و سیما به گوشه‌ای از آن اشاره داشت؛ دستاوردهای علمی کشور ما ارزش بی‌شماری دارد و در حال رشد است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های دفاع از حرم و محور مقاومت کار بزرگی انجام شد، اذعان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه 11 سپتامبر به افغانستان حمله کردند و هزینه زیادی برای خود تراشیدند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه راهپیمایی اربعین با آن حجم وسیع نشان‌دهنده پیروزی ما و شکست آمریکا در عراق است، گفت: کشور ما قدرت بالایی در زمینه طراحی عملیات دارد.

عبداللهی افزود: امروز قدرت تفکر شیعی در منطقه بی‌نظیر است و افرادی که در کنار هستند، این موضوع را خوب درک و لمس کرده‌اند؛ به فرموده رهبری ما انقلابمان را به دنیا صادر کردیم؛ اما دشمن نمی‌دانست که ما به دنبال صدور تفکر انقلابی به مردم منطقه و جهان هستیم.

وی تصریح کرد: در جنگ‌های گذشته وقتی کشوری درگیر جنگ می‌شد، ابرقدرتی به آن کمک می‌کرد؛ اما جمهوری اسلامی بدون حمایت هیچ ابرقدرتی پیروز جنگ شد و باید این دستاوردها را قدر دانست.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما اگر با هم باشیم، کسی نمی‌تواند ما را دچار مشکل کند و مردم و مسؤولان باید با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

عبداللهی بیان کرد: نظام اسلامی، مردمی است و ما هر کاری می‌کنیم، باید در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم باشد؛ داشتن مسؤولیت تنها فرصتی برای خدمت به مردم است و همه باید سرباز نظام و در خدمت مردم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم در همه صحنه‌ها در میدان بودند و با خون دادن انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، خاطرنشان کرد: ما با حمایت مردم از نظام و انقلاب، از این گردنه نیز عبور خواهیم کرد.

نظرات بینندگان