arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

مادورو: دولت آمریکا "گروهی گانگستری از افراط گرایان" است/ آنها به دنبال تسلط بر ونزوئلا هستند

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا دولت آمریکا را به بحران موجود در کشورش متهم و دولت واشنگتن را به یک "گروه گانگستری افراط گر" توصیف کرد و گفت:این یک نبرد سیاسی برای امپراتوری آمریکا است که امروز حکمرانی می‌کند و این کو کلاس کلان است که بر کاخ سفید حاکمیت دارد و به دنبال تسلط و کنترل بر ونزوئلا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس جمهوری ونزوئلا دولت آمریکا را به بحران موجود در کشورش متهم و دولت واشنگتن را به یک "گروه گانگستری افراط گر" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت‌: دولت آمریکا یک جنگجوست که به دنبال تسلط و به دست آوردن کنترل ونزوئلا است.

وی ابراز امیدواری کرد که این گروه افراط گرا در کاخ سفید با قدرت عقاید عمومی جهانی شکست بخورد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه گفت‌: این یک نبرد سیاسی برای امپراتوری آمریکا است که امروز حکمرانی می‌کند و این کو کلاس کلان است که بر کاخ سفید حاکمیت دارد و به دنبال تسلط و کنترل بر ونزوئلا است.

مادورو در پاسخ به این سوال که آیا بر این باور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک "برتری جوی سفید پوست" است، گفت‌: کاملاً و علناً و دقیقاً چنین چیزی است. آنها از ما متنفر هستند. آنها ما را حقیر می‌کنند، چون منافع خودشان منافع آمریکا را برتر می‌دانند.

رئیس جمهوری ونزوئلا که از صدور مجوز برای ورود کمک‌های بشردوستانه خارجی به کشورش امتناع کرده است، یادآور شد: ونزوئلا ظرفیت ایجاد رضایت مردمی در تأمین تمامی موارد ضروری را دارد و به کسی التماس نمی‌کند. آمریکا تمایل دارد تا بحران بشری را با هدف توجیه یک مداخله نظامی به وجود آورد. این بخشی از سیاست‌ها است. به همین دلیل است که ما نمی‌خواهیم مواد غذایی مسموم آنها وارد کشور شود.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین خاطر نشان کرد: منطق و دلیل تکرار یک انتخابات در کشور چیست؟ حدود ۱۰ کشور از خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون حمایت می‌کنند و تلاش دارند تا دولتی را به رسمیت بشناسند که کسی آن را انتخاب نکرده است. افراط گرایان کاخ سفید خودشان را بر حق می‌دانند تا "کودتایی" را در ونزوئلا به وجود بیاورند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در جریان تجمعی در کاراکاس به حاضران، گفت‌: در حال حاضر من می‌خواهم به نیروهای مسلح کشور این دستور را ابلاغ کنم اجازه دهید کمک‌های بشر دوستانه وارد کشور شود. این یک دستور است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد: اپوزیسیون ونزوئلا نشست‌هایی را با مقامات چین در واشنگتن دی. سی. برگزار کرده‌اند.

بر اساس گزارش منابع معتبر اعضای کمیسیون ویژه که توسط رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا تشکیل شده است نشستی را با نمایندگان دولت چین برای همکاری در آمریکا برگزار کردند.

همچنین بر اساس گزارش روزنامه ناسیونال ونزوئلا این نشست با واسطه‌گری کارلوس وچیو، فرستاده گوآیدو در آمریکا برگزار شد.

اپوزیسیون ونزوئلا امیدوار هستند که تداوم روابط و تماس‌ها با چین با هدف بررسی همکاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری دولت پکن در صنعت نفت ونزوئلا صورت گیرد.

نظرات بینندگان