arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

شورای متحصنین سفارت انگلیس تشکیل و بلافاصله بیانیه داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر ضمن اعلام اسامی اعضای اصلی این شورا با صدور اطلاعیه‌ای جدید ضمن اعلام توضیحاتی درباره چگونگی شکل‌گیری واقعه تصرف سفارت و باغ قلهک توسط دانشجویان ایرانی اعلام داشت که دانشجویان با اقدام خودجوش خود رژیم سلطنتی انگلیس را در جهان تحقیر کردند.
 
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضا خان، انگلیس‌ها به ما تحمیل کردند، و توسط محمد‌رضا که انگلیس‌ها و امریکایى‏ها و شوروى‏ها به ما تحمیل کردند، این‌ها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟ شما آیا داد مظلومها را هیچ وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالم‌ها را به آن ترتیب اثر مى‏دهید؟
«صحیفه امام (ج‏13. ص68) »

هشتم آذرماه ۱۳۹۰ و مصادف با سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر مجید شهریاری ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران بر آن شدیم تا خشم فروخورده خود و پدران خویش که حاصل سال‌ها فتنه انگیزی و دسیسه و حیله بود را بر سر روباه پیر رها سازیم.

با یکدیگر هم پیمان شدیم تا در سالگرد شهادت شهیدی که به اشاره سکاندار سیستم امنیتی انگلیس به آرزوی خود رسیده بود بار دیگر بر سر سفارت انگلیس گرد هم آییم که بسیاری از رخدادهای تلخ سده اخیر کشورمان از آن مکان آب می‌خورد.

سفارتی که در اذهان قاطبه ملت ایران یادآور خاطرات دردناکی همچون کودتای سیاه، قراردادهای ننگین، کودتای28 مرداد، خونریزی‌های مردم ایران، فتنه انگیزی‌های اوایل انقلاب، ترورهای مسئولین و دانشمندان و متفکران، تحریم‌های سیاسی اقتصادی، مخالفت با دستیابی ایران به تکنولوژی هسته‌ای، فتنه‌انگیزی‌های سال 88 و بالاخره تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (که بمثابه اعلان جنگ اقتصادی است) بود.

نام این کشور مساوی است با تلخکامی و خاطرات ناگواری برای مردم ایران. یادآور حوادثی است که نزدیک‌ترین آن نه برای سال‌های دور بلکه برای واقعه‌ای است که هنوز در خاطره‌ها زنده است؛ رخدادی که این روباه کثیف و پیر با استفاده از همه توان سیاسی رسانه‌ای خود سعی در به چالش کشیدن بزرگترین انقلاب صدسال اخیر را داشت. به راستی دولت انگلیس و رسانه‌های وابسته به آن از چه حمایت مادی و معنوی برای فتنه گران کم گذاشتند؟ چه آن که دانشجوی بیدار انقلاب می‌داند که انگلیس و سردمداران آن مصداقی  هستند بر آیه شریفه «قد بدت البغضا من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر».

پس برآن شدیم تا تجمعی گسترده را درمقابل جاسوسخانه  انگلیسی ترتیب دهیم و مراتب اعتراض و انزجار خود را از اقدامات کثیف آن دولت اعلام کنیم و یاد استاد شهیدمان را در کنار مقر فرماندهی این ترور زنده نگاه داریم لذا در خصوص رخدادهای این تجمع و هم چنین موج رسانه‌ای این مراسم نکاتی به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

1.لازم به تصریح است دانشجویان تجمع کننده در برابر جاسوسخانه به هیچ وجه برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده‌ای در خصوص تسخیر نداشتند و تنها خشم انقلابی و لبریز شدن صبر دانشجویان از فتنه انگیزی جزیره نشینان باعث خروش آنان گشت.

2.با توجه به تجربیات پیشین تجمع مقابل سفارت و پیش بینی مقاومت شدید نیروی انتظامی در برابر نزدیک شدن دانشجویان به سفارت، نهایت اقدام طراحی شده برای تجمع در مقابل سفارت، بالا رفتن معدودی از دانشجویان از در و دیوار سفارت و ایستادن بر روی دیوار سفارت و زدن قفل و زنجیر نمادین بر درب سفارت بود که دانشجویان با وجود تذکر و مقاومت شدید نیروی انتظامی و به علت فشار و به اوج رسیدن خشم انقلابی دانشجویان و کینه‌های فروخورده چندین ساله آنان از روباه پیر، با کنار زدن مأمورین نیروی انتظامی موفق به فتح سفارت و تعویض پرچم شدند.

3. دانشجویان انقلابی پس از شکسته شدن سد محافظت از سفارت، به شکرانه فتح و ظفر و تحقیر بین‌المللی روباه پیر، نماز شکر به جا آورده و با شعارنویسی بر دیوارهای داخلی و تخریب نمادهای رژیم سلطنتی انگلستان خشم خود را از اقدامات دولت این کشور به جا آورده و ساعاتی بعد توسط نیروی انتظامی- امنیتی از سفارت خارج شدند.

4. به موازات تجمع در مقابل سفارت جمع دیگری از دانشجویان به دور از جنجل و هیاهوی رسانه‌ای و به قصد تصرف و تسخیر باغ قلهک گرد آمدند. دانشجویان اگرچه در ابتدا قصد تسخیر سفارت را نداشتند لیکن از ابتدای مراحل تصمیم گیری نیت تصرف باغ قلهک را داشته‌اند چرا که آن محل را جزیی از خاک ایران دانسته و باغ مذکور را متعلق به بیت‌المال می دانند و تصرف آن توسط دولت انگلیس را مصداقی بر زیاده‌خواهی و چپاول اموال مردم ایران توسط انگلیس می‌دانند.

5.ما دانشجویان صراحتا اعلام می‌داریم حرکات سازماندهی شده در تسخیر سفارت و باغ انگلیس خودجوش بوده و حتی نیروهای انتظامی و امنیتی با شدت به برخورد با دانشجویان پرداختند تا جایی که تعدادی از دانشجویان دستگیر و تعدادی دیگر نیز مصدوم شده و راهی بیمارستان گشتند. لذا این حرکات جز خشم انقلابی دانشجویان و مردم ایران تفسیر نمی‌شود و به گفته مسئول موسسه صلح انگلیس، این حرکت حاصل خشم گسترده عمومی از سیاست‌های دولت انگلیس بوده است. لذا مجامع به اصطلاح بین‌المللی حق محکوم کردن این حرکت انقلابی دانشجویان ایرانی را ندارند و در غیر این صورت با پاسخ‌های مشابه و محکم‌تر مواجه خواهند شد.

6.در پایان نیز اعلام می‌داریم که شورایی موسوم به "شورای متحصنین لانه فتنه گری روباه پیر" منشعب از "دانشجویان پیرو خط ولایت" برای هدایت و راهبری و پیگیری مطالبات دانشجویان در این زمینه تشکیل شده است. بر آن شدیم تا برای جلوگیری از جهت دهی‌های احتمالی و انحرافات خواسته و ناخواسته این حرکت انقلابی دانشجویان ایرانی و بمنظور جلوگیری از مصادره آن توسط افراد بی‌هویت و سیاسی کار و شفاف سازی در محیط جامعه، اسامی شورای متحصنین را که به شرح ذیل است اعلام داریم:

1.محمد جواد نیک روش؛ فعال دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)
2.محمد سعید سرافراز؛ فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
3.علی نورایی؛ فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
4.امین حسنی؛ فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
5.مصطفی مستاجران؛ فعال دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
6.حسین پیشوا؛ فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
7.محمد مهدی صفار؛ فعال دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

همچنین برای اعلام نظرات، موضع گیری‌ها و حرکات احتمالی آینده شورای متحصنین آقای مصطفی مستاجران را به عنوان سخنگوی رسمی این شورا انتخاب کرده و از این پس مواضع رسمی شورای متحصنین توسط ایشان بیان خواهد شد و اخبار دیگری که توسط سایر مجاری اتخاذ می‌گردد، اعتباری ندارد.

به امید تحقق تمامی آرمان های حضرت روح الله و تشکیل حزب جهانی مستضعفین در برابر مستکبرین جهان.
 
دانشجویان پیرو خط ولایت
شورای متحصنین لانه فتنه گری روباه پیر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
0
2
انتخاب تو رو به جان اعتقاداتت نظرات را پخش کن که شاید این آدم های ... که خودشون را جای پیرو خط ولایت جا زدند بخونند
تو رو خدا پخش کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
0
3
"مجامع به اصطلاح بین‌المللی حق محکوم کردن این حرکت انقلابی دانشجویان ایرانی را ندارند و در غیر این صورت با پاسخ‌های مشابه و محکم‌تر مواجه خواهند شد."
ببخشید این پاسخ مشابه و محکم تر یعنی چی؟ یعنی تسخیر مقر سازمان ملل؟
نظرات بینندگان