arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

لاریحانی: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علی لاریجانی از به تصویب رسیدن اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اجرای آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان مراکز تربیت معلم استان قم اظهار داشت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اخیرا به تصویب رسیده و به زودی مراکز تربیت معلم زیرمجموعه این دانشگاه قرار می‌گیرند.
وی در مورد تعارض قانون اخیر مجلس در زمینه خدمات کشوری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: چنانچه مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد با تصویب دانشگاه فرهنگیان حل خواهد شد و در مورد مشکل جذب نیرو نیز چنانچه نیاز کشور باشد این امر صورت می‌گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌های تحصیلی هیچ دانشجویی جزو سوابق کاری محسوب نمی‌شود، گفت: مهم‌ترین جاذبه مراکز تربیت‌معلم استخدام بعد از پایان تحصیل است اما احتساب سال‌های تحصیل به عنوان سوابق کاری هزینه‌ای مضاعف بر کشور و دولت وارد می‌سازد و نیز کاهش سن بازنشستگی را به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه بسیاری از دانشجویان مراکز فنی و علوم نظری فاقد تعهد استخدامی هستند.
وی تصریح کرد: باید با نگاه کارشناسی و در نظر گرفتن منافع ملی اقدامات لازم را انجام داد و قوانینی را که برای کشور مفیدتر هستند به تصویب رساند.
لاریجانی در خصوص تامین اعتبارات عمرانی مراکز تربیت معلم گفت: در این زمینه باید با وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی صورت گیرد و این مراکز نیز باید ارزیابی خود از میزان اعتبار مورد نیاز را ارائه دهند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
چگونگی تصویب اساسنامه دانشگاه فرهنگیان
نظرات بینندگان