arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

انتقاد سازمان ملل از رفتار دولت امریکا در قبال معترضین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل متحد دولت آمریکا را به خاطر خشونت علیه معترضین ضدسرمایه‌داری و تجاوز به حقوق آنان مورد انتقاد قرار داد.
 
به گزارش پرس‌ تی‌وی، سازمان ملل متحد دولت آمریکا را به خاطر خشونت علیه معترضین ضدسرمایه‌داری و تجاوز به حقوق آنان مورد انتقاد قرار داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور آزادی بیان، "فرانک لا رو" در حال برقراری ارتباطی رسمی با مقامات آمریکایی است تا از آنان بپرسد که چرا حقوق معترضین را مورد محافظت قرار نمی‌دهند؟

لا رو تصریح کرد که هر چند به حفظ نظم شهری معتقد است اما به این نیز باور دارد که دولت فدرال آمریکا موظف به حفظ و بهبود وضعیت حقوق بشر است.

لا رو که خود از فعالان قدیمی حقوق بشر محسوب می‌شود از مقامات آمریکایی خواسته است که حقوق شهروندان خود را رعایت کنند. به گفته وی، مردم حق دارند که با مقامات حکومتی مخالفت کنند و نیازی نیست که به زور ساکت شوند.

این موضع در حالی گرفته می‌شود که پلیس آمریکا همچنان به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم این کشور ادامه داده و تاکنون بسیاری را مجروح ساخته است. در بسیاری از موارد معترضین با گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و نارنجک‌های دودزا هدف قرار گرفته‌اند.

قیام وال‌استریت از تاریخ هفدهم سپتامبر سال جاری میلادی شروع شده و در بسیاری از شهرهای آمریکا همچنان ادامه دارد. این قیام ضدسرمایه‌داری حتی به دیگری کشورهای غربی از جمله انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و ... تسری یافته است.

نظرات بینندگان