arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

فیس بوک حساب های جعلی رومانی و بریتانیا را مسدود کرد

 فیس بوک اقدام به مسدود کردن حساب های جعلی سیاسی در رومانی و بریتانیا کرده است. هدف از این اقدام ایجاد امنیت در این شبکه مجازی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فیس بوک اقدام به مسدود کردن حساب های جعلی سیاسی در رومانی و بریتانیا کرده است. هدف از این اقدام ایجاد امنیت در این شبکه مجازی است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک در تلاش است تحرکات سیاسی رومانی و بریتانیا را محدود کند. فیس بوک می گوید اخیرا شبکه ای از حساب های جعلی را در بریتانیا کشف کرده که سخنان و گفتگوهای متخاصم سیاسی را گسترش می دهد.

این گزارش می گوید که  رومانی اقدام به  رواج حساب های جعلی در حمایت از حزب سوسیال دموکرات کشور رومانی کرده است. فیس بوک می گوید یک صفحه را نیز در بریتانیا با حدود 175 هزار کاربر مسدود کرده است. این در حالی است که یک حساب کاربری موجود در اینستاگرام با  4500 دنبال کننده مسدود شده است.

فیس بوک می گوید قصد دارد تمامی حساب های دروغین که مقالات، فیلم ها و الگوهای رفتاری را با هدف تحریک مردم، اشاعه نفرت و تقلب در بریتانیا و رومانی گسترش می دهند را حذف کند.

این غول رسانه های اجتماعی روز پنج شنبه در وبلاگ خود اعلام کرد که 137 حساب از فیس بوک، اینستاگرام و ... حذف کرده است. ناتانیل گلیچر رئیس بخش امنیت سایبری فیسبوک گفت که این پلت فرم، شبکه ای از افرادی را که حساب های دروغین را در ایالات متحده اداره می کنند، کشف کرده است.

در همین حال، در رومانی، این شرکت اعلام کرد که حساب های جعلی و واقعی را در پست های پلتفرم پخش شده در حمایت از حزب سوسیال دموکرات (PSD) کشور پیدا کرده است. فیس بوک گفت، برخی از حسابها مربوط به فردی است که با PSD مرتبط است.

 فیس بوک گفته که یکی ا صفحات جعلی موجود در بریتانیا حدود 175 هزار دنبال کننده داشته است در حالی که یک حساب اینستاگرامی نیز 4500 فالور جذب کرده بود.

فیس بوک به طور فزاینده ای در پی  شفاف سازی و کاهش نفوذ افراد سیاسی در شبکه های اجتماعی است.دولت بریتانیا در جریان همه پرسی در مورد برگزیت فیسبوک  را محکوم به  سل انگاری کرده بود و اکنون فیس بوک در پی جبران است.

 

برچسب ها: فیس بوک ، فناوری
نظرات بینندگان