arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

فیس بوک از تبلیغات تبعیض آمیز جلوگیری می کند

فیس بوک اعلام کرده که به زودی از تبلیغاتی که انواع املاک را بر اساس جنسیت، نژاد و... به کاربران نمایش می دهند جلوگیری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک اعلام کرده که به زودی از تبلیغاتی که انواع املاک را بر اساس جنسیت، نژاد و... به کاربران نمایش می دهند جلوگیری می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک در تلاش است با ایجاد تغییراتی در تبلیغات مسکن، اشتغال و ...در شبکه اجتماعی خود کاربران را از تبعیض محافظت کند.

این شرکت روز اعلام کرده که تبلیغ کنندگان بازار مسکن، اشتغال و...دیگر نمی توانند بر اساس سن، جنس و وضعیت طبقه اجتماعی افراد ، کاربران را هدف قرار دهند. تبلیغاتی که این بازارها را آگهی می کنند، گزینه های کمتری برای هدف گیری کاربران دارند. افزون بر این فیس بوک اعلام کرد که در حال ساخت یک ابزار است تا کاربران بتوانند برای تبلیغات خانه در سراسر ایالات متحده جستجو کنند.

شریل سندبرگ از مدیران ارشد فیس بوک در این خصوص گفت: "تبلیغات مسکن، استخدام و... در جهت کمک به مردم برای خرید خانه های جدید، شروع به کار حرفه ای و دسترسی به اعتبارات مختلف حیاتی هستند. این تبلیغات هرگز نباید به شکل جهت دار و با هدف سانسور کردن برخی از اقشار جامعه مورد استفاده قرار گیرند."

این تغییرات بخشی از یک حل و فصل مهم در جریان شکایت هایی است که علیه فیس بوک مطرح شده است.  درواقع گروه های آزادی مدنی به علت تبلیغات تبعیض آمیز از فیس بوک شکایت کرده بودند و مدعی بودند که فیس بوک به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تبعیض هایی آشکار علیه کاربران اجرا کند و برخی آگهی ها به علت رنگین پوست بودن، جنسیت یا طبقه اجتماعی در اختیار افراد قرار نمی دهد.

بین سال های 2016 تا 2018 تعداد زیادی از گروه های حقوق مدنی، سازمان های کارگری، کارگران و مصرف کنندگان علیه قوانین تبعیض آمیز فیس بوک معترض شدند و معتقد بودند فیس بوک هیچ نظارتی بر نوع عملکرد شرکت های تبلیغاتی ندارد.

گال شروین یکی از وکلای ارشد پرونده شکایت علیه تبعیض های فیس بوک می گوید:" اینترنت و پلت فورمهایی مانند فیس بوک نقش مهمی در ارتباط همه ما با اطلاعات مربوط به فرصت های اقتصادی ایفا می کنند، بنابراین بسیار مهم است که استفاده از فضای مجازی بدون تبعیض انجام شود. ما خوشحالیم که فیس بوک قبول کرده است اقدامات معقولی برای مبارزه با تبلیغات تبعیض آمیز  انجام دهد و ما انتظار داریم که شرکت های فناوری دیگر از پیشتازی فیسبوک پیروی کنند."

 

نظرات بینندگان