arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

هواشناسی استان مرکزی نسبت به احتمال سیلاب هشدار داد

هواشناسی استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای نسبت به طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در این استان هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواشناسی استان مرکزی نسبت به احتمال سیلاب هشدار داداداره کل هواشناسی استان مرکزی؛ضمن تاکید دوباره بر تداوم بارش های شدید در روز سه شنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل ها به ویژه در نواحی جنوب و غرب استان مرکزی هشدار داد.
در این اطلاعیه عنوان شده است: بررسی آخرین خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد بارش ها طی این مدت به ویژه فردا (سه شنبه) در برخی از مناطق سردسیر استان مرکزی گاهی به صورت بارش برف پیش بینی شده است که می تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های استان به ویژه گردنه زالیان و همچنین برخی از مناطق شهری شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، توصیه می شود تمهیدات لازم جهت آمادگی و انجام اقدامات مقتضی در نظر گرفته شود.
در این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به شدت بسیار بالای بارش ها در روز جاری در نواحی غربی استان و به ویژه فردا در تمام مناطق استان، طغیان و سیلابی شدن رودخانه و بارش شدید برف، اختلال در تردد محورهای کوهستانی و سردسیر استان پیش بینی می شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: به دلیل حجم بالای بارش ها احتمال تخریب منازل سست، به ویژه منازل کاهگلی روستایی وجود دارد.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان بارندگی ها تا 2 روز آینده با شدت بیشتری ادامه دارد و شهروندان ساکن در حریم رودخانه های شهری و روستایی این استان باید آمادگی لازم را برای مقابله با سیلاب احتمالی داشته باشند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان