arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

اسرائيل با همكاري قطر در طرابلس سفارت‌خانه دائر مي‌كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه هاآرتص از وجود تماس‌هايي بين تل آويو و شوراي انتقالي ليبي و همکاري قطر، براي گشودن سفارت در طرابلس خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتص - چاپ رژيم صهيونيستي نوشت: اسرائيل بزودي شخصي را که احتمالا سفير آينده اسرائيل در طرابلس خواهد شد، به ليبي مي فرستد.

منابع انگليسي نيز از نشست‌ها و مذاکرات شماري از يهوديان ليبيايي تبار در انگليس به رياست "رافائل لوزان" با برخي مسئولان دولت انگليس و شوراي انتقالي ليبي براي بازگشت به ليبي و باز ستاندن اموال و دارايي‌هاي خود در طرابلس و ليبي خبر دادند.

بر همين اساس، قرار است اين يهوديان بزودي براي گشودن دفتري در طرابلس به ليبي سفر کنند.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني العالم، از سوي ديگر "احمد شعباني"، سخنگوي شوراي انتقالي در ليبي در گفتگو با هاآرتص، بر ضرورت ارتباط با رژيم اسرائيل تأکيد کرد.

به نوشته هاآرتص، "راكن"، ديپلمات اسرائيلي که اصالتا عرب دروزي است، احتمالا سفير آينده رژيم صهيونيستي در طرابلس خواهد بود. اين ديپلمات هم اکنون معاون سرکنسول رژيم صهيونيستي در ايالت آتلانتاي آمريکا است.

به نوشته اين روزنامه، راکن بزودي در رأس هيأتي ديپلماتيک براي بررسي اوضاع ليبي به طرابلس مي رود. همچنين تيمي از پزشکان بعنوان نشانه حسن نيت اين هيأت را همراهي مي‌کنند.

هاآرتص در ادامه آورده است: گشودن سفارت اسرائيل در ليبي با همکاري قطر صورت خواهد گرفت، چرا که تل آويو دولت قطر را قوي‌ترين بازوي خود در منطقه عربي مي داند.، قطر در مقابل کمک‌هاي اسرائيل براي حضوري قدرتمندتر از نظر ديپلماتيک در دنيا، مي تواند در گشودن سفارتخانه براي اسرائيل در چند کشور عربي نقشي موثر ايفا کند.
نظرات بینندگان