arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

گاز روستا‌های سیلزده اسفراین وصل شد

فرماندار اسفراین گفت: جریان گاز ۵ روستای این شهرستان که بر اثر بارندگی و جریان سیل قطع شده بود، عصر امروز دوباره وصل شد. او گفت: تمام راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان باز است و تنها مسیر روستا‌های چهل دختران و گورپان به دلیل شدت سیلاب در رودخانه این مسیر ارتباطی هنوز مسدود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار اسفراین گفت: جریان گاز ۵ روستای این شهرستان که بر اثر بارندگی و جریان سیل قطع شده بود، عصر امروز دوباره وصل شد.

به گزارش ایرنا، خط انتقال گاز روستا‌های گراتی، ابری تپه، پنجه بینی، کلاته سنجر و حاتم خان از توابع بخش مرکزی اسفراین که از بستر رودخانه عبور کرده بود، چهارشنبه با جاری شدن سیلاب آسیب دیده و قطع شده بود.
طاهر رستمی، پنجشنبه شب به ایرنا گفت: با ترمیم خط لوله که با تلاش تیم عملیاتی شرکت گاز صورت گرفت، از ساعاتی قبل جریان گاز این روستا‌ها برقرار شد.

راه ۲ روستای اسفراین بسته است
فرماندار اسفراین در خصوص آخرین وضعیت راه ارتباطی روستا‌های سیلزده این شهرستان گفت: تمام راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان باز است و تنها مسیر روستا‌های چهل دختران و گورپان به دلیل شدت سیلاب در رودخانه این مسیر ارتباطی هنوز مسدود است.

رستمی با اشاره به بارش برف پنجشنبه شب در محور اسفراین - بجنورد گفت: با وجود بارش برف در گردنه این مسیر، هم اکنون این محور باز است و تردد در آن جریان دارد.

امکان افزایش خسارات سیل وجود دارد
فرماندار اسفراین افزود: با توجه به بارش‌های دیشب و امروز و نم زدگی برخی منازل خشتی و گلی روستایی و دامداری ها، امکان تخریب و افزایش خسارت در این حوزه همچنان وجود دارد.

رستمی با اشاره به دیدار‌هایی که معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان در مجلس از مناطق سیلزده داشتند، گفت: با تخصیص اعتبار تصویب شده هیات وزیران برای مناطق سیل زده استان، امید است از هفته آینده زمینه جبران خسارات سیل به بخش‌های مختلف آغاز شود.

به گزارش ایرنا برآورد اولیه خسارات بارندگی‌ها و سیل ۲ روز گذشته در شهرستان اسفراین ۶۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده بود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

نظرات بینندگان