arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

آمریکا: درباره حمله ائتلاف عربستان به بیمارستانی در شمال یمن تحقیقات شفاف انجام شود

واشنگتن خواستار تحقیق شفاف درباره حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به نزدیکی بیمارستانی در شمال یمن شد که طی آن ۱۶ نفر کشته و مجروح شدند. دفتر بهداشت استان صعده اعلام کرد که در این حمله «هشت شهروند یمنی از جمله پنج کودک به شهادت رسیده و هشت نفر مجروح شدند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن خواستار تحقیق شفاف درباره حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به نزدیکی بیمارستانی در شمال یمن شد که طی آن ۱۶ نفر کشته و مجروح شدند.

به گزارش فارس، «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری خواستار تحقیق شفاف درباره حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به نزدیکی بیمارستانی در شمال یمن شد.

جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان روز سه شنبه با شلیک موشک به یک پمپ بنزین نزدیک ورودی یک بیمارستان در منطقه کتاف در ۱۰۰ کیلومتری استان صعده در شمال یمن حمله کردند.

دفتر بهداشت استان صعده اعلام کرد که در این حمله «هشت شهروند یمنی از جمله پنج کودک به شهادت رسیده و هشت نفر مجروح شدند».

این اولین بار نیست که جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی، بیمارستان‌های یمن را هدف قرار می‌دهند. در دهم ژانویه ۲۰۱۶ در حمله هوایی به بیمارستان منطقه «رازیه» در استان صعده که از سوی سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شد، شش نفر کشته و هفت نفر از جمله سه تن از اعضای این نهاد بین‌المللی زخمی شدند.

در ۱۶ آگوست ۲۰۱۶ نیز بر اثر بمباران بیمارستان «عبس» در غرب استان حجه که از سوی نهاد «پزشکان بدون مرز» اداره می‌شد، ۱۹ تن کشته شدند.

نظرات بینندگان