arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

تازه‌ترین گزارش از وضعیت هواشناسی کشور

تازه‌ترین گزارش از وضعیت هواشناسی کشور اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تازه‌ترین گزارش از وضعیت هواشناسی کشور اعلام شد.

به نقل از هواشناسی، امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس و در اوایل امشب نیز در برخی از نقاط تهران و البرز بارش باران را خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

همچنین در استان‌هایی مانند همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر و اصفهان نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و غرب کردستان خواهد بود ،همچنین در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی ،زاگرس مرکزی بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.

روز یکشنبه ضمن اینکه فعالیت این سامانه بارشی شدت می‌یابد در نیمه غربی کشور بخش های مرکزی، مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس،استان های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران را خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، زاگرس شمالی ،مرکزی بارش به شکل برف است.

استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، هرمزگان و شرق یزد نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد اما روز یکشنبه بارش ها در استان‌های آذربایجان غربی وشرقی، زنجان، کردستان ،کرمانشاه ،ایلام ،لرستان ،خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار هستند و احتمال بارش تگرگ نیز برای این مناطق وجود دارد.

روز دوشنبه نیز به جز استان‌های هرمزگان، کرمان،خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان در سایر مناطق کشور از نظر بارشی، شرایطی مشابهی مانند روز یکشنبه خواهیم داشت، روز دوشنبه بیشترین بارش‌ها در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان،ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین و بخش‌های شمالی البرز و تهران و سمنان خواهد بود.

همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور از بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه در بخش‌های مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که در شرق و جنوب شرق احتمال باد و گردوخاک هم وجود دارد.

همچنین از بعدازظهر امروز تا ظهر یکشنبه دریای خزر و طی روز یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان