arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

انتخابات سراسری ترکیه آغاز شد

انتخابات شهرداری‌ها و نهاد‌های محلی ترکیه از صبح یکشنبه در سراسر این کشور آغاز شد. این رأی گیری برای انتخاب شهرداران ۳۰ کلان شهر، ۵۱ مرکز استان، و ۹۲۲ شهرستان برگزار شده است. مردم ترکیه در این انتخابات نمایندگان مجمع‌های محلی و هزاران بخشدار و دهدار را نیز انتخاب می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات شهرداری‌ها و نهاد‌های محلی ترکیه از صبح یکشنبه در سراسر این کشور آغاز شد.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، در این انتخابات بیش از ۵۷ میلیون شهروند واجد شرایط می‌توانند در ۲۰۰ هزار پایگاه در سراسر کشور رأی خود را به صندوق بیاندازند.

این رأی گیری برای انتخاب شهرداران ۳۰ کلان شهر، ۵۱ مرکز استان، و ۹۲۲ شهرستان برگزار شده است. مردم ترکیه در این انتخابات نمایندگان مجمع‌های محلی و هزاران بخشدار و دهدار را نیز انتخاب می‌کنند.

بر اساس نظر کارشناسان، نتیجه انتخابات شهرداری‌های ترکیه که اکنون در جریان است، بیانگر میزان محبوبیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور و رهبر حزب عدالت و توسعه خواهد بود.

با توجه به اختیارات شهرداری‌ها و نهاد‌های محلی و قدرت شهرداران در هزینه کردن اعتبارات و استخدام منابع انسانی، شهرداری‌ها برای احزاب ترکیه اهمیت فراوانی دارند و هر حزبی که بتواند شهرداری بیشتری در اختیار داشته باشد، امکان تبلیغات بیشتری برای جلب رضایت مردم در دست دارد.

نظرات بینندگان