arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

دبیرکل اتحادیه عرب: زمان بازگشت سوریه به اتحادیه فرا نرسیده

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه شب و پس از پایان نشست سران اتحادیه عرب در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه تونس گفت: موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حاشیه این نشست بررسی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب یکشنبه شب و پس از پایان نشست سران اتحادیه عرب در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه تونس گفت: موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حاشیه این نشست بررسی شد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دبیرکل اتحادیه که در نشست خبری به همراه «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس صحبت می‌کرد، افزود: بازگشت سوریه به سازمان اتحادیه عرب هنوز زود است.
وی تاکید کرد که این موضوع به صورت غیر رسمی میان وزرای خارجه عرب مورد بررسی قرار گرفت.
ابوالغیط با اشاره به اینکه مواضع کشور‌های عربی درخصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب متفاوت بود، گفت: برخی گفتند هنوز زمانش نرسیده است، برخی نیز گفتند موضوع در دستور کار این نشست قرار ندارد و برخی دیگر هم گفتند که نیاز به یک فرایند سیاسی و میدانی داریم که در آن طرف‌های سوری با هم دیدار کنند.
دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت: تمام این پیشنهادات نشان دهنده این است که هنوز زمان گفتگو در این خصوص فرا نرسیده است.
پیش‌تر نیز اتحادیه عرب گفته بود که موضوع بازگشت سوریه به این سازمان در دستور کار سی امین نشست اتحادیه عرب در تونس قرار ندارد.
سی امین نشست اتحادیه عرب روز یکشنبه در تونس برگزار شد.
این نشست درحالی آغاز به کار کرد که حدود نیمی از رهبران کشور‌های عربی در آن غایب بودند.
«عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رییس جمهوری الجزایر، «سلطان بن قابوس» پادشاه عمان، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین، «محمد ششم» شاه مغرب و «خلیفه بن زاید» رئیس امارات از غایبان بزرگ سی امین اجلاس سران اتحادیه عرب در تونس بودند و امیر قطر و پادشاه عربستان نیز به فاصله کمی پس از آغاز نشست آن را ترک کردند.
اتحادیه عرب سال ۲۰۱۱ و پس از آغاز بحران سیاسی در سوریه، عضویت این کشور را در این سازمان به حالت تعلیق درآورد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان