arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

كم بارش ترين استان كشور اینجاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

1390/09/20 کرمان با 12 میلی متر بارش از ابتدای مهر تاکنون، به عنوان کم بارش ترین استان گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو ، میزان بارش استان کرمان در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته یکهزار و 100 درصد افزایش و در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 9 درصد افزایش نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاکنون در استان سیستان و بلوچستان 16 میلیمتر باران باریده است که در مقایسه با سال آبی گذشته یک هزار و 500 درصد ( 15 برابر ) افزایش و در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 45 درصد افزایش نشان می دهد.

در سال آبی جاری استان خراسان جنوبی با 19 میلی متر در رتبه بعدی استان های کم بارش قرار گرفته است بارش 19 میلیمتری خراسان جنوبی در مقایسه با سال آبی گذشته بدون تغییر است و در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 36 درصد افزایش نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، گیلان با 506 میلیمتر بارش عنوان پربارش ترین استان را کسب کرده است که در مقایسه با سال آبی گذشته 147 درصد و در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 73 درصد افزایش نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان مازندران 392 میلیمتر باران باریده است. این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 221 درصد و در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 69 درصد افزایش نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون پس از گیلان و مازندران، استان چهارمحال و بختیاری با 198 میلیمتر بارندگی، در رتبه بعدی استان های پر بارش قرار گرفته است.

بارش 198 میلیمتری چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 77 درصد افزایش نشان می دهد. سال آبی از مهر آغاز می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
0
0
خدا کنه بارون خوب بیاد تابستون دلی از عزای میوه های ارزان دربیاریم بازم دلم ناپرهیزی کرد میوه مال از ما بهترانه اونم انواعی که از چین میاد بخصوص خربزش معرکه هست
/ چند روز پیش یه کیسه حموم چینی خریدم و یه حالی به پوستم دادم تازگی ها خیلی کلفت شده
نظرات بینندگان