arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

هاآرتص: کابینه نتانیاهو قصد دارد پیش از انتخابات، پروژه ساخت ۱۴۲۷ خانه جدید در کرانه باختری را تصویب کند

اسرائیل قصد دارد به منظور گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، طرح ساخت یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی را تا قبل از انتخابات زودهنگام پارلمانی، به تصویب برساند. طبق نوشته روزنامه هاآرتص تصویب پروژه ساخت واحد‌های مسکونی جدید یک هفته مانده به برگزاری انتخابات کنست در ۹ آوریل (۲۰ فروردین) صورت می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم صهیونیستی قصد دارد به منظور گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، طرح ساخت یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی را تا قبل از انتخابات زودهنگام پارلمانی، به تصویب برساند.

به گزارش ایرنا از روزنامه الشرق الاوسط، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه گزارش داد که اداره مدنی ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد این هفته پروژه ساخت یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و پس از آن ۳۵۰۰ واحد دیگر را تصویب کند.

طبق نوشته این روزنامه تصویب پروژه ساخت واحد‌های مسکونی جدید یک هفته مانده به برگزاری انتخابات کنست در ۹ آوریل (۲۰ فروردین) صورت می‌گیرد.
نیکلای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه تاکید کرد که در ماه‌های اخیر بر اساس قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت شاهد رکورد منفی در توسعه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی بودند.
وی گزارش داد که در این مدت اسرائیل قریب به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته است که حدود دو هزار واحد آن خارج از خط سبز (محدوده سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸) در قدس اشغالی قرار دارد.
شورای امنیت ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ماه ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم تل آویو در فلسطین شد.
این قطعنامه خواستار توقف تمامی فعالیت‌های شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شد.
هاآرتص پیش‌تر گزارش داد که بیش از هزار و ۱۵۰ دستور قضایی برای تصرف اراضی متعلق به فلسطینی‌ها از سال ۱۹۶۹ تا به حال در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی صادر شده است.
بر اساس این گزارش، پس از لغو برخی دستورات و تعارضات موجود در صدور برخی از آنها، مشخص شد که رژیم صهیونیستی با این شیوه فریب کارانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی فلسطینی‌ها را تصرف کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی با کسب دستور‌هایی از فرماندهان این زمین‌ها را برای استفاده‌های نظامی و امنیتی تسخیر می‌کرد. این درحالی است که رژیم اشغالگر صد هزار هکتار از اراضی فلسطینی‌ها را به شیوه‌های دیگری اشغال کرده است.
هاآرتص افزود: حدود ۴۰ درصد از مناطق اشغال شده که برای استفاده‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بوده، در سال‌های اخیر برای شهرک سازی به یهودیان واگذار شده است.

نظرات بینندگان