arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

وضعیت قرمز در لرستان؛ طغیان کرگانه و خرم رود؛ مردم به پشت بام‌ها پناه بردند / آب وارد فرودگاه خرم آباد شد / معاون استاندار: برخی مردم منازل را تخلیه نمی‌کنند؛ با حکم قضایی وارد عمل شده‌ایم

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: متاسفانه طغیان رودخانه کرگانه ساختمان‌های زیادی را تخریب کرده است و ساکنین این محله با توجه به هشدارها و اطلاع‌رسانی در روزهای گذشته منازل خود را تخلیه کرده‌اند ولی عده از ساکنین مقاومت می‌کنند و منازل را تخلیه نمی‌کنند که با حکم قضایی و کمک نیروهای نظامی برای تخلیه منازل وارد عمل شده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عمرانی استاندار لرستان وضعیت سیل در استان را تشریح کرد.

احمد مرادپور در گفت‌وگو با تسنیم، با اینکه وضعیت شهر خرم آباد قرمز است اظهار داشت: رودخانه کرگانه و خرم رود طغیان کرده است و وارد خیابان‌های ساحلی شده است.

وی افزود: متاسفانه طغیان رودخانه کرگانه ساختمان‌های زیادی را تخریب کرده است و ساکنین این محله با توجه به هشدارها و اطلاع‌رسانی در روزهای گذشته منازل خود را تخلیه کرده‌اند ولی عده از ساکنین مقاومت می‌کنند و منازل را تخلیه نمی‌کنند که با حکم قضایی و کمک نیروهای نظامی برای تخلیه منازل وارد عمل شده‌ایم.

معاون عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ساحلی خرم‌رود در حد آبگرفتگی است ولی ساحلی کرگانه دچار سیلاب شده است و سایر معابر شهر نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند، آب از پل ماسور سرریز کرده و وارد فرودگاه شده و همچنین روستاهای دارایی و ناصروند نیز در محاصره آب هستند و جهت تخلیه منازل به وسیله بلندگو، مراجعه به درب منازل اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان دورود بیان کرد: هشت روستای مسیر سد مروک صد درصد تخلیه شده و همچنین با طغیان رودخانه تیره در بعضی نقاط آب وارد خیابان‌های ساحلی شده و مناطق مسکونی نقاط حادثه‌خیز تخلیه شده است.

مرادپور با بیان اینکه وضعیت شهرستان دلفان نیز بحرانی است گفت: در این شهرستان طغیان رودخانه داخل شهر سبب آبگرفتگی منازل ساحلی مسیر رودخانه شده است و بسیاری از منازل مسکونی تخلیه شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی روستای بابازید پلدختر تصریح کرد: این روستا در حال حاضر کاملا زیر آب رفته و افرادی که علی‌رغم هشدارها جهت تخلیه روستا منازل خود را ترک نکرده‌اند به پشت بام خانه‌ها پناه برده‌اند.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: رودخانه دوره از بامداد امروز طغیان کرده و شهر و منازل از جمله طبقه اول ساختمان فرمانداری دچار آبگرفتگی شده است و در حال حاضر نیروهای امدادی در حال کمک و امدادرسانی به مردم این شهرستان هستند.

وی با اشاره به قطعی آب و برق در برخی مناطق شهر خرم‌آباد اظهار داشت: در برخی از موارد قطعی موقت آب و برق در سطح شهر داریم ولی در برخی موارد با توجه به خسارت به تاسیساتی که از حریم رودخانه عبور کرده‌اند دچار خسارت جدی شده‌اند.

نظرات بینندگان