arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

عبدالله ناصری: فراکسیون امید خیلی کارآمد عمل نکرد؛ به آینده آن هم امیدی نیست / این فراکسیون به ۵ تا ۶ نماینده خلاصه شده‎

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب معتقد است عملاً فراکسیون امید تنها به پنج تا شش نماینده خلاصه شده‎ است، اما در مجموع من فکر می‎کنم که فراکسیون امید خیلی کارآمد عمل نکرد و به آینده آن هم امیدی نیست. عبدالله ناصری گفت: این فراکسیون یک فرصت طلایی سه‌ساله را از دست داده‎ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب معتقد است عملاً فراکسیون امید تنها به پنج تا شش نماینده خلاصه شده‎ است، اما در مجموع من فکر می‎کنم که فراکسیون امید خیلی کارآمد عمل نکرد و به آینده آن هم امیدی نیست.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‎طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان درباره عملکرد مجلس دهم به ایرنا می‎گوید: سه سال از عمر مجلس دهم می‎گذرد، با این وجود، من به ادامه کار فراکسیون امید، امیدوار نیستم، زیرا این فراکسیون یک فرصت طلایی سه‌ساله را از دست داده‎ است.

ناصری همچنین با اشاره به ضعف‎های فراکسیون امید و مجلس دهم، تصریح می‎کند: در این سه سال فراکسیون امید می‎توانست خیلی بهتر، منسجم‎تر و کارآمدتر عمل کند و در فعالیت‎های خود تعامل بهتری با دولت و نهاد‌های ذی‎ربط داشته باشد، در صورتی که ما کمتر شاهد چنین اتفاقاتی بودیم.

این فعال سیاسی اضافه می‎کند: عملاً فراکسیون امید تنها به پنج تا شش نماینده خلاصه شده‎ است که درباره واقعیت‎های موجود حرف‎های جدی بزنند و روشنگری بکنند، اما در مجموع من فکر می‎کنم فراکسیون امید خیلی کارآمد عمل نکرد و به آینده آن هم امیدی نیست.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان معتقد است که بخش اعظمی از ناکارآمدی مجلس به نظارت شورای نگهبان برمی‎گردد، زیرا شورای نگهبان با نظارت استصوابی نیرو‌های کارآمد، آزاد و بی‌مسأله را حذف کرده ‎است و اصلاح‎طلبان مجبور شدند در قالب لیست امید در مجلس حضور پیدا کنند که بعضی از آن‎ها نه شهامت آقای صادقی، آقای حیدری و آقای مازنی را دارند و نه در امور اجرایی کشور تجربه کاری دارند که بدانند مشکلات قوه اجرایی و قضایی چیست و محل قانونگذاری مجلس چه کمکی می‌تواند بکند.

او در ادامه می‎افزاید: مهم‌ترین مسأله کشور، نظارت استصوابی است و اگر نظارت استصوابی حذف نشود، مجلس تغییری نمی‎کند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این پرسش که پیش‎بینی شما از انتخابات آینده چیست، تصریح می‎کند: مردم ایران مانند حکومتش تصمیم‎گیری‌های غیرقابل پیش‌بینی دارند، اما به‌جز این مورد، من با توجه به نظارت استصوابی به مشارکت جدی مردم باوری ندارم.

نظرات بینندگان