arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

انگلیس: الحاق جولان به اسرائیل باطل است

آلیسون کینگ، سخنگوی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دولت انگلیس گفت: الحاق اراضی اشغال شده نقض اصول اصلی قوانین بین المللی است چه این اراضی سوری باشد چه فلسطینی و چه شبه جزیره کریمه باشد و چه هر مکان دیگری.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلیس اعلام کرد که الحاق بلندی‌های جولان سوریه به اراضی اشغالی اقدامی باطل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آلیسون کینگ، سخنگوی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دولت انگلیس گفت: الحاق اراضی اشغال شده نقض اصول اصلی قوانین بین المللی است چه این اراضی سوری باشد چه فلسطینی و چه شبه جزیره کریمه باشد و چه هر مکان دیگری.

وی افزود: منشور سازمان ملل تنها چارچوب به رسمیت شناخته شده برای حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها را فراهم کرده و انگلیس به عنوان عضو مؤسس سازمان ملل به این چارچوب پایبند است.

کینگ گفت: انگلیس و جامعه بین المللی هرگز الحاق اراضی را با زور قبول ندارند. الحاق ارتفاعات جولان سوریه اقدامی باطل است. نه تنها انگلیس بلکه تمامی جامعه جهانی به موجب قطعنامه ۲۴۲ که سال ۱۹۶۷ تصویب شد جولان و اراضی فلسطینی را اشغال شده می‌دانند. این قطعنامه بر پایان ادعای حاکمیت بر اراضی و لزوم عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از اراضی که در نزاع اخیر اشغال کرده‌اند، تأکید دارد. موضع انگلیس درباره صلح میان فلسطین و اسرائیل ثابت است. ما از راهکار تشکیل دو کشور حمایت می‌کنیم که براساس آن قدس پایتخت هر دو باشد.

اخیراً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی خصمانه علیه سوریه، اعلام کرد که واشنگتن حاکمیت اسرائیل را بر منطقه جولان سوریه به رسمیت می‌شناسد.

نظرات بینندگان