arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

بنیاد مسکن: سیل و بارش‌های اخیر ۱۲۱۰ خانه را در کرمانشاه تخریب کرد

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از تخریب ۱۲۱۰ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر و نیز جاری شدن سیل در برخی مناطق استان خبر داد. فرهاد فقیهی گفت: درحال حاضر ارزیابی‌ها در ۱۰ شهرستان و ۳۲۸ روستای سیل زده استان در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از تخریب ۱۲۱۰ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر و نیز جاری شدن سیل در برخی مناطق استان خبر داد.

فرهاد فقیهی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اعزام ۶۰ اکیپ ارزیابی به مناطق سیل زده استان، گفت: درحال حاضر ارزیابی‌ها در ۱۰ شهرستان و ۳۲۸ روستای سیل زده استان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به ارزیابی صورت گرفته تا این لحظه حدود ۱۲۱۰ واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها بر اثر بارش‌های سنگین و سیل تخریب شدند.

فقیهی تصریح کرد: برخی از این واحد‌ها بر اثر فرسودگی و بارش شدید باران دچار ریزش سقف شده‌اند و برخی هم بر اثر جاری شدن سیل تخریب شدند.

وی افزود: این آمار لحظه‌ای بوده و قطعی نیست و امکان افزایش آن با توجه به اینکه تعدادی از روستا‌ها همچنان در محاصره سیل هستند، وجود دارد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان ارزیابی دقیق واحد‌های تعمیری وجود ندارد، گفت: برآورد می‌شود حدود هزار واحد تعمیری خسارت دیده از سیل هم داشته باشیم.

فقیهی تصریح کرد: ارزیابی‌ها کماکان ادامه دارد تا بتوانیم تعداد دقیق واحد‌های خسارت دیده استان در سیل اخیر را احصا کنیم.

نظرات بینندگان