arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

رسانه چینی:عراق به رغم تحریم ها روابط با ایران را گسترش می دهد

یک روزنامه چینی با اشاره به اینکه عراق به رغم تحریم ها روابط با ایران را گسترش می دهد نوشت در همین راستا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با هدف گسترش روابط با ایران از جمله در زمینه های اقتصادی و تجاری روز شنبه به تهران سفر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گلوبال تایمز روز پنجشنبه نوشت قرار است نخست وزیر عراق در جریان اولین سفر رسمی خود به ایران با مقام های تهران درباره همکاری هایی فرای چارچوب تحریم ها گفت و گو کند که مسایل تجاری را نیز در برمی گیرد.
این گزارش خاطر نشان می کند که عراق به رغم تلاش های آمریکا تاکنون روابط گسترده ای با ایران داشته است و در این سفر مقام های دو کشور درباره روابط ایران و کشورهای عربی نیز گفت و گو خواهند کرد.
گلوبال تایمز می نویسد که ایران دومین تامین کننده بزرگ اقلام مختلف برای عراق است و دارای نفوذ بسیار فراوانی در این کشور است و به دلیل نقش موثری که در شکست گروه تروریستی داعش داشته، میان دو کشور روابط بسیار خوبی برقرار است.
این گزارش تصریح می کند که روابط ایران و عراق بسرعت در حال رشد است مقام های ایرانی نیز سفرهای متعددی به عراق داشته اند از جمله حسن روحانی رییس جمهوری ایران ماه گذشته میلادی به این کشور سفر کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان