arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
آخرین وضعیت‌ ترافیکی جاده ها در روز 16 فروردین؛

جاده‌ چالوس و هراز از شمال به جنوب یک طرفه و فیروزکوه دو طرفه؛ تردد، روان است / ترافیک سنگین در آزادراه‌های رشت-قزوین و قزوین-کرج / بارش باران در کرمانشاه و کردستان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از ترافیک نیمه سنگین در مسیر‌های منتهی به تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جاده‌ چالوس و هراز از شمال به جنوب یک طرفه و فیروزکوه دو طرفه؛ تردد، روان است / ترافیک سنگین در آزادراه‌های رشت-قزوین و قزوین-کرج / بارش باران در کرمانشاه و کردستان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از ترافیک نیمه سنگین در مسیر‌های منتهی به تهران خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، سرهنگ نادر رحمانی ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های کشور گفت: در اکثر محور‌های استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در استان گیلان، شمال به جنوب محور رشت- قزوین محدوده عوارضی امامزاده هاشم (ع) افزود: در محدوده‌های لوشان، منجیل و رودبار نیز ترافیک پر حجم و روان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک در شمال به جنوب محور هراز نیز در طول محور پرحجم و روان است، اظهار کرد: ترافیک در طول محور شمال به جنوب محور کرج-چالوس و در طول شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز پرحجم و روان گزارش شده است.

رحمانی در ادامه از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین به کرج، محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس خبر داد و گفت: ترافیک در استان البرز، آزادراه کرج به تهران محدوده پل فردیس تا پل کلاک نیز نیمه سنگین است. سایر محور‌های مواصلاتی کشور نیز از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

همچنین در جاده های کرمانشاه و کردستان بارش باران گزارش شده است.

جاده چالوس و هراز همچنان یکطرفه است

رئیس پلیس راه کشورگفت: جاده چالوس و هراز به سمت تهران همچنان یک طرفه است.
سردارمحمدحسین حمیدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: یک طرفه بودن مسیر‌های مزبور به دلیل سنگینی ترافیک نیست بلکه در شرایط حاضر جاده اجازه دوطرفه شدن را نمی‌دهد.
وی همچنین اظهارداشت: ترافیک در محور‌های شمالی به سمت استان تهران، قزوین و البرز پرحجم، اما روان گزارش شده است.
رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: برآورد سازمان هواشناسی این است که امشب بارندگی خواهیم داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بارندگی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است، افزود: این بارش‌ها در اکثر مناطق طی روز‌های آینده توسعه پیدا خواهد کرد.
سردار حمیدی اظهارداشت: طرح نوروزی امسال به نسبت تمام طرح‌های نوروزی مورد اجرا در سنوات گذشته به دلائل مختلف از جمله شدت بارندگی ها، آبگرفتی، سیلاب و ... متفاوت بوده است.
وی گفت: هیچ زمانی تاکنون در جاده‌های کشور طی یک روز ۶۰ مسیر اصلی و فرعی مسدود گزارش نشده بود، ولی امسال یک استثنا در سطح جاده‌ها بود.
رئیس پلیس راه کشور افزود: خوشبختانه امسال با رعایت خوب قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه به توصیه‌های بخش‌های مختلف به خصوص پلیس و دیگر ملاحظات از سوی مردم طرح نوروزی مناسب تری نسبت به سال‌های گذشته در کشور پشت سرگذاشته شد.
وی در ادامه اظهارامیدواری کرد که با همین نگاه و رویکرد سال ۹۸ را به خوبی آغاز و طی ماه‌های آینده همه شاهد بهبود رفتار‌های ترافیکی و کاهش حوادث در سطح جاده‌های کشور باشند.
سردار حمیدی گفت: هرچند شرایط نسبت به گذشته بهتر و تعداد تصادفات کاهش یافته، اما همچنان حوادث تلخ جاده‌ای ناشی از تصادفات در کشور به قوت خود باقی است.
وی به رادیو اقتصاد افزود: بدون شک می‌توان جلوی تصادفات جاده‌ای را گرفت مشروط به اینکه رویکرد «ما می‌توانیم» در حوزه رفتار‌های ترافیکی نیز محقق شود.

نظرات بینندگان