arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸

دبی رودخانه‌های کشور در بارش‌های اخیر سه برابر شده

وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش‌های اخیر باعث افزایش سه برابری دبی رودخانه‌های کشور نسبت به پیش بینی‌ها و ۵۰ ساله اخیر شده است. وی افزود: باید تجهیزات و پیش بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر و به روز‌تر باشد هرچند هواشناسی هشدار‌ها و اخطار‌های لازم در خصوص سامانه‌های بارشی قوی را به مراجع ذی صلاح و تصمیم گیرنده به صورت مکرر ارسال می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش‌های اخیر باعث افزایش سه برابری دبی رودخانه‌های کشور نسبت به پیش بینی‌ها و ۵۰ ساله اخیر شده است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز جمعه در نشست مدیریت شورای بحران استان ایلام اظهار داشت: ۷۳ درصد سد‌های کشور به لطف بارش‌های اخیر پر شده و برخی نیز سرریز شده اند.
وی افزود: باید تجهیزات و پیش بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر و به روز‌تر باشد هرچند هواشناسی هشدار‌ها و اخطار‌های لازم در خصوص سامانه‌های بارشی قوی را به مراجع ذی صلاح و تصمیم گیرنده به صورت مکرر ارسال می‌کند.
اسلامی یادآور شد: طبق بررسی‌های ماهواره‌ای کشور ایران وارد دوره ترسالی و بارش‌های سنگین شده که باید زیرساخت‌های زیربنایی، عمرانی، ابنیه، جاده‌ها و تمام تاسیسات زیرساختی کشور متناسب با بارش‌های تند سیلابی تغییر کند.
وی گفت: اولویت و گام اول دولت کمک به مردم خسارت دیده ناشی از سیلاب، اراضی کشاورزی باغی و زارعی، ایستگاه‌های پمپاژ، جاده‌ای بین مزارع، ساخت و ساز مسکن ومغازه‌های آسیب دیده و کسب و کار مردم است.
به دستور وزیر راه وشهرسازی باید روند مرمت، به سازی و به سازی جاده‌ها و شریان‌های ارتباطی، پل‌ها برای خدمات رسانی به مردم گرفتار و آسیب دیده در سیلاب تسریع یابد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مقرر شده قرارگاه خاتم در روند ساخت و ساز و بهبود شرایط روستا‌ها و اماکنی که به زیر آب رفته اند وارد عمل شود.
وی از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست بستر بسته شده رودخانه‌ها و خشکه رود‌ها هرچه زودتر آزاد شود و از ساخت و ساز در حریم یا حاشیه روان آب‌ها جلوگیری کنند.
اسلامی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام خواست نسبت به تجهیز ناوگان راهداری و تامین راننده این ادوات اقدام کند.
وی تاکید کرد: گزارش‌های مربوط به وضعیت سیلاب و خسارت‌های ایجاد شده در استان ایلام در جلسه آتی هیات دولت مطرح و به رئیس جمهور منعکس می‌شود.
به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری و مدیریت بحران استان ایلام عصر امروز با حضور وزیران بهداشت و راه و شهرسازی، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، نماینده، ولی فیقه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
بازدید از مناطق سیل زده استان ایلام از دیگر برنامه‌های وزرا بود.
وزیر بهداشت به عنوان نماینده عالی دولت و وزیر معین استان ایلام در زمینه سیلاب انتخاب شده است.

نظرات بینندگان