arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
دانشمندان استرالیایی اعلام کردند:

مناطق وسيعي از سياره مريخ قابليت حيات دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشمندان استرالیایی که شرایط سیاره مریخ را با هدف بررسی امکان حیات بر روی آن شبیه سازی کرده اند ، امروز اعلام کردند قابلیت زندگی کردن در مناطق وسیعی از این سیاره سرخ وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، چارلی لینویور و همکارانش از دانشگاه ملی استرالیا ، نمونه دما و فشار هوا در روی زمین را با دما و فشار هوا در سیاره مریخ مقایسه کردند تا دریابند چه میزان از وسعت این سیاره برای زندگی جانداران زمینی مناسب است. لینویور با بیان اینکه در حال حاضر تنها در یک درصد از حجم زمین ، از هسته گرفته تا طبقات فوقانی جو ، حیات وجود دارد، گفت مدل های شبیه سازی شده آنها نشان می دهد سه درصد از مریخ قابل سکونت است گرچه بخش عمده حیات در این سیاره مربوط به زیر زمین است.

او گفت: آنچه که ما تلاش می کنیم انجام دهیم این است که همه اطلاعات را جمع آوری کنیم و بگوییم آیا مریخ قابل سکونت است یا نه.

لینویور افزود: پاسخ مثبت است مناطق وسیعی از سیاره مریخ سازگار با زندگی زمینی هستند.

آب منجمد در قسمت هایی از سیاره مریخ یافت شده است و لینیویور و همکارانش تلاش می کنند دریابند چه میزان از وسعت این سیاره دارای آبی متناسب با استانداردهای حیات در کره زمین برای رشد میکرب هاست. پایین بودن فشار هوا در مریخ بدین معناست که آب به صورت مایع در سطح این سیاره یافت نخواهد شد و بخار می شود ، اما لینویور می گوید شرایط زیر زمینی سیاره مریخ که سنگینی خاک فشار مورد نیاز را فراهم می آورد برای حیات مناسب است.

در مناطق زیرین سیاره مریخ همچنین گرمای کافی برای رشد باکتریها یا دیگر میکروارگانیسمها وجود دارد .

میانگین دمای سطح سیاره مریخ منفی شصت و سه درجه سانتیگراد است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، لینویور گفت: تحقیقات او کامل ترین تحقیق درباره شرایط حیات در سیاره مریخ است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
0
1
حیات در زیر مریخ است نه در زیرزمین انتهای پارگراف دوم !
نظرات بینندگان