arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

سقوط بالگرد هواناجا در دالامپر با یک کشته/ انتقال ۲ مجروح حادثه به مراکز درمانی ارومیه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در خصوص این حادثه گفت: این بالگرد برای تعویض اکیپ واحد‌های مرزبانی به منطقه اعزام شده بود که متاسفانه در ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه امروز در منطقه صعب العبور دالامپر ارومیه دچار سانحه شده و سقوط کرد. در این سانحه یک نفر شهید و ۸ نفر مجروح شده اند که ۲ نفر از مجروحان برای درمان به یکی از مراکز درمانی ارومیه اعزام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از سقوط یک فروند بالگرد هواناجا امروز در منطقه صعب العبور دالامپر ارومیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی مصطفوی در خصوص این حادثه گفت: این بالگرد برای تعویض اکیپ واحد های مرزبانی به منطقه اعزام شده بود که متاسفانه در ساعت 11 و 40 دقیقه امروز در منطقه صعب العبور دالامپر ارومیه دچار سانحه شده و سقوط کرد.

وی ادامه داد: در این سانحه یک نفر شهید و 8 نفر مجروح شده اند که 2 نفر از مجروحان برای درمان به یکی از مراکز درمانی ارومیه اعزام شدند.

مصطفوی ادامه داد: علت این سانحه در حال بررسی است.

پیش از این سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی از سقوط یک فروند بالگرد مرزبانی در ارومیه خبرداده بود.

سرهنگ فردین پیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از سقوط یک فروند بالگرد در کوههای دالامپر ارومیه خبرداد و افزود: صبح امروز یک فروند بالگرد مرزبانی در سیلوانای ارومیه در ارتفاعات دالامپر سقوط کرده که جزئیات حادثه مشخص نیست.

وی با بیان اینکه هنوز از وضعیت جسمانی افراد اطلاعات دقیقی در دست نیست، گفت: جزئیات این سقوط و مجروحین احتمالی متعاقبا اعلام می شود.

بهرامی ،رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرده، بلافاصله پس از دریافت خبر سقوط بالگرد 5 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شده است.

به گزارش ایسنا؛، کوههای دالامپر (دالامپر داق) با ارتفاع حدود ۳۵۰۰ متر در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد. این کوه در نقطهٔ مرزی ایران، ترکیه و عراق واقع است.

نظرات بینندگان