arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

فرار مالیاتی ترامپ و تعیین مهلت دوم برای انتشار اظهارنامه

«ریچارد نیل» رئیس کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ضرب الاجل جدیدی در روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) برای سازمان خدمات درآمد داخلی این کشور تعیین کرد تا اظهارنامه های مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را منتشر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرار مالیاتی ترامپ و تعیین مهلت دوم برای انتشار اظهارنامهنیل در نامه ای به «چارلز رتیگ» کمیسر سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا اعلام کرد که عمل نکردن این نهاد مالیاتی به ضرب الاجل جدید، به منزله رد درخواست وی خواهد بود. 
دولت ترامپ پیشتر از عمل به ضرب الاجل اولیه تعیین شده برای 10 آوریل (21 فروردین) به منظور انتشار اظهارنامه های مالیاتی وی خودداری کرده بود. 
دمکرات های آمریکا خواستار بررسی اظهارنامه های مالیاتی ترامپ هستند تا روند تحقیقات آنها در مورد تضاد منافع حاصل از استمرار برخورداری وی از منافع تجاری در ضمن خدمت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، تکمیل شود. 
ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از انتشار اظهارنامه های مالیاتی خود خودداری کرد و از آن زمان به بعد، به بهانه اینکه اظهارنامه های مالیاتی اش تحت حسابرسی سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکاست، به این روند ادامه داده است. 
نیل نماینده دمکرات ماساچوست و تنها نماینده در مجلس نمایندگان آمریکاست که از حق درخواست اوراق مالیاتی از وزارت خزانه داری آمریکا که بر عملکرد سازمان خدمات درآمد داخلی نظارت دارد، برخوردار است. 
به موجب قوانین ایالات متحده، وزارت خزانه داری باید این اطلاعات را در صورت درخواست، فراهم کند. 
اما کاخ سفید اعلام کرده است که این اسناد هرگز در اختیار دمکرات ها قرار نخواهد گرفت.
ترامپ مالکیت خود بر بخش های بسیاری چون زمین های گلف، هتل ها، برج ترامپ در نیویورک و عمارت اعیانی خود در مارالاگوی فلوریدا را حفظ کرده است.

نظرات بینندگان