arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

رییس دومای روسیه استعفا كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بوریس گریزلف»، رییس دومای (مجلس قانونگذاری) روسیه از مقام خود استعفا كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، گریزلف روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود مبنی بر خودداری از عضویت در دومای جدید خبر داد.

بر پایه این گزارش، وی در همین حال خاطرنشان كرد كه مقام ریاست شورای عالی حزب حاكم روسیه واحد را حفظ خواهد كرد.

گریزلف در بیانیه خود نوشت: تصمیم گرفتم از كرسی نمایندگی دوما صرف نظر كنم و معتقدم در هشت سال فعالیت در نهاد قانونگذاری روسیه، توانستم بسیاری از موارد برنامه ریزی شده را تحقق بخشم.

رسانه‌های خبری در روزهای اخیر استعفای گریزلف از مقام رییس دوما را پیش‌بینی كرده و از امكان تصدی این مقام توسط «ویكتور زوبكوف»، معاون نخست وزیر روسیه خبر داده بودند.

انتخابات دوما (مجلس قانونگذاری) یكشنبه هفته گذشته برگزار شد و حزب حاكم 'روسیه واحد' با 49.3 درصد آرا معادل 238 كرسی از مجموع 450 كرسی را به خود اختصاص داد.

پس از برگزاری انتخابات، هزاران معترض با حضور در خیابان ها، دولت روسیه را متهم به دخالت هدفمند در رای گیری كردند كه مورد حمایت غرب و ناظران بین‌‌المللی حاضر در روند انتخابات قرار گرفت و خشم مسكو را به عنوان دخالت خارجی برانگیخت.

بیش از همه ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه هدف انتقادها قرار دارد. دمیتری مدودیف رییس جمهوری این كشور نیز وعده داده به اعتراض‌ها رسیدگی شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
0
مرگ بر روسیه و انگلیس هر دو.
نظرات بینندگان