arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

رئیس یک گروه شبه نظامی مخالف مهاجران در آمریکا بازداشت شد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) رئیس یک گروه شبه نظامی را که در زمینه جلوگیری از ورود مهاجران بدون مدارک فعالیت می کند، بازداشت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) رئیس یک گروه شبه نظامی را که در زمینه جلوگیری از ورود مهاجران بدون مدارک فعالیت می کند، بازداشت کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بازداشت «لری هاپکینز» رئیس گروه «میهن پرستان متحد قانون اساسی» (UCP) دو روز پس از آن صورت گرفت که «اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا» (ACLU) گروه وی را به بازداشت غیرقانونی مهاجران متهم کرد.
این در حالی است که «میشل لوجانی گریشام» فرماندار دموکرات ایالت نیومکزیکو دستور انجام تحقیقات در مورد این گروه را صادر کرده است.
هاپکینز 69 ساله که به «جانی هورتون» هم معروف است، در شهر «سانلند پارک» نیومکزیکو بازداشت شد. اف.بی.آی در بیانیه ای اعلام کرد، طبق شکایتی که علیه هاپکینز صادر شده وی خلافکاری معرفی شده است که مسلسل و مهمات در اختیار دارد. «جیم بنوی» سخنگوی گروه UCP گفت که فرماندار نیومکزیکو تحت فشار سیاسی، علیه هاپکینز دست به اقدام زده است.
هاپکینز به همراه تعدادی از اعضای گروهش از اواخر ماه فوریه در ناحیه ای در نزدیکی سانلند پارک اردو زده بود. «میهن پرستان متحد قانون اساسی» خود را گروهی برای مقابله با موج خانواده های مهاجر از کشورهای آمریکای مرکزی معرفی می کند که در حال کمک به گشت مرزی ایالات متحده است.
بنوی گفته، اعضای این گروه که اسلحه حمل می کنند طی دو ماه گذشته در بازداشت بیش از پنج هزار و پانصد مهاجر به پلیس مرزی آمریکا کمک کرده اند.

نظرات بینندگان