arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

حمله هکرهای روس تبار به سفارت خانه های اروپا / استفاده از ایمیل های جعلی برای هدف گرفتن مقام های رسمی

برخی از گزارش ها حکایت از آن دارند که هکرهایی روس تبار  تعدادی از  سفارتخانه های اروپا را هدف قرار داده اند. این هکرها در تلاشند با کمک ایمیل های مخرب، مقامات این سفارتخانه ها را کنترل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برخی از گزارش ها حکایت از آن دارند که هکرهایی روس تبار  تعدادی از  سفارتخانه های اروپا را هدف قرار داده اند. این هکرها در تلاشند با کمک ایمیل های مخرب، مقامات این سفارتخانه ها را کنترل کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هکرهای روس تبار در تلاشند مقامات رسمی وزارت امور خارجه یا سفیران را هدف قرار دهند. این موضوع بر اساس پژوهش های گروه تحقیقاتی"Check Point" مشخص شده است.

بر اساس این گزارش هکرها سفارتخانه های اروپایی در نپال، گویان، کنیا، ایتالیا، لیبریا و لبنان را هدف قرار دادند. آنها معمولا از فایل های مایکروسافت اکسل استفاده کرده اند. که ظاهرا از وزارت امور خارجه ایالات متحده به ایمیل این سفارتخانه ها فرستاده شده اما درواقع شامل محتواهایی مخرب است.

به محض باز شدن ایمیل مخرب، هکرها با استفاده از نرم افزار نصب شده در این ایمیل ها موسوم به "TeamViewer"، سیستم های کامپیوتری را از راه دور آلوده می کنند. بر اساس اعلامیه گروه تحقیقاتی این هکرها بسیار دشوار است که بگوییم آیا انگیزه های ژئوپلیتیکی پشت این حملات وجود دارد یا خیر و تنها با نگاه کردن به فهرست کشورهایی که هدف قرار گرفته اند می توان حدس هایی در این خصوص داشت.

چیزی که مشخص است، این است که روند فعالیت هکرها بسیار پیچیده است. آنها حملات را با دقت برنامه ریزی می کنند و از اسنادی دقیق برای هدف گرفتن افراد سرشناس استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که پیش از این، گروه check point برخی حملات سازماندهی شده به مقامات روسی را نیز شناسایی کرده بودند.

این موضوع را می توان دلیلی جدی برای این موضوع دانست که بعید است روسیه در این حملات نقش داشته باشد. یا دولت روسیه از این حملات حمایت کند. با توجه به پیشینه مهاجمان در موارد قبلی، حدس زده می شود که هدف اصلی این گروه انگیزه های مالی است.

 

 

 

 

برچسب ها: هکر ، سفارتخانه ، فناوری
نظرات بینندگان