arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

اعلام تلویحی شکست آمریکا/ اوباما: جنگ عراق به زودی به تاریخ می‌پیوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم رسمی اعلام پایان جنگ عراق در پایگاه نظامی این کشور در کارولینای شمالی تلویحا به شکست آمریکا در جنگ عراق اشاره کرد.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسمی که روز گذشته به مناسبت خروج رسمی نیروهای آمریکایی از عراق در پایگاه نظامیان این کشور در کارولینای شمالی برگزار شده بود ضمن اعلام پایان جنگ عراق با اذعان به شکست آمریکا در این جنگ به هیچ عنوان حتی سعی هم نکرد که اعلام پیروزی کند.
 
وی در این مراسم بدون اینکه حتی تلاش کند آمریکا را پیروز این جنگ که دست کم ۴ هزار و ۵۰۰ تن از نظامیان آمریکایی را به کام مرگ کشانده، جلوه دهد، گفت: جنگ عراق نیز به زودی به تاریخ می‌پیوندد.
 
بنا بر این گزارش، تمام نیروهای آمریکایی باید تا ۱۵ روز دیگر در تاریخ ۳۱ دسامبر از عراق خارج شوند، اگرچه اوباما اعلام کرده که آمریکا به ارائه کمک‌های غیرنظامی به عراق همچنان ادامه خواهد داد.
 
علاوه بر این، برخی جمهوریخواهان نیز خروج نظامیان آمریکایی از عراق را صراحتا مورد انتقاد قرار داده‌اند و مدعی شده‌اند که اوباما یک عراق بی‌ثبات را ترک می‌کند که می‌تواند به منافع آمریکا لطمه بزند.
 
آمریکا در عراق منافع بسیاری دارد که ترجیح می دهد برای حفاظت و تأمین این منافع هم که شده همچنان حضور نظامی خود در عراق را حفظ کند از همین رو حتی پس از این خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق تعدادی از نیروهای این کشور همچنان تحت عنوان مربیان آموزشی در عراق باقی می‌مانند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
1
5
هدف اصلی جنگ عراق سرنگونی صدام بود. چرا شکست؟ مگر آمریکا در سرنگونی صدام و رژیم بعثی ناکام بود. حضور آمریکا تا این تاریخ هم برای ایجاد اکنیت پس از صدام بود. پس چرا اینطوری تیتر می زنید؟
نظرات بینندگان