arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

الحشد الشعبی عراق: اگر ایران نبود در جنگ با داعش سلاح نداشتیم

ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشد الشعبی عراق در سالگرد فتوای جهادی آیت الله سیستانی در جنگ با داعش ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود عراق در جنگ با گروهک تروریستی داعش سلاح نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون الحشد: نمیگذاریم نقش برجسته ایران در جنگ با داعش را تحریف کنند«ابومهدی المهندس» روز چهارشنبه در کنگره 'سپاس از ایران' در بغداد گفت: در روزهای اولیه حمله داعش هیچ کشوری به عراق به جز جمهوری اسلامی ایران و جوانان حزب الله لبنان به ما کمک نکرد، ما هنوز زنده ایم و نباید بگذاریم تاریخ این جنگ تحریف شود.
وی تاکید کرد که آمریکا در طول جنگ هیچ دخالتی نداشت مگر وقتی که «جرف الصخر» را آزاد کردیم و وقتی دیدند که بغداد را حفظ کردیم و «آمرلی» آزاد شد و راهی جرف الصخر شدیم، هواپیماهای آمریکا وارد عمل شدند.
وی ادامه داد که آمریکایی ها حتی در جریان حمله داعش به اربیل جزو اولین ها نبودند که وارد عمل شدند بلکه این سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و برادرانش و بچه های حزب الله لبنان بودند که به کمک اربیل شتافتند.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در برنامه ریزی عملیات و همچنین سازماندهی خیل عظیم مردمی که به فتوای جهاد لبیک گفته بودند حائز اهمیت است و اگر ایران نبود نمی دانستیم چکار کنیم.
وی با انتقاد از قراردادهای تسلیحاتی عراق با آمریکا و روسیه گفت که در جنگ داعش هیچکدام از این قراردادها نبودند و وقتی پیروزی عراق مسجل شد، آمریکایی ها و روس ها شروع به عقد قرارداد فروش تسلیحات با عراق کردند.
به گفته وی، در طول جنگ فقط سلاح های ایرانی بودند که معادله جنگ را تغییر داد.
المهندس با محکوم کردن اقدام آمریکا در گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تروریسم مورد ادعای خود، گفت که اگر بر اساس معیارهای آمریکا به ما تروریست بگویند ما افتخار می کنیم.
وی در بخشی از سخنان خود خطاب به خانواده های شهید ایرانی مدافع حرم که در کنگره حضور داشتند با زبان فارسی گفت که شما بهترین پشتبان برای ملت مظلوم عرق بودید و از همه شما تقدیر می کنیم.
المهندس همچنین از شهدای حزب الله لبنان که در جنگ با داعش در خاک عراق شهید شدند تقدیر و تشکر کرد و گفت که برادران حزب الله در همه مراحل جنگ پا به پای ما و برادران ایرانی حضور داشتند.
کنگره «سپاس از ایران» در بغداد با سخنان کوتاه ضبط شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شان و جایگاه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرد. 
پیام قدردانی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از سوی فالح الفیاض مشاور امنیت ملی این کشور به حاضران در کنگره ابلاغ شد و نماینده رئیس جمهوری عراق نیز پیام مکتوب برهم صالح رئیس جمهوری عراق در قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش را قرائت کرد. 
در این کنگره که 60 خانواده شهدای حرم از جمهوری اسلامی ایران و لبنان حضور دارند با مشارکت تعدادی از مقامات و شخصیت های برجسته عراقی از جمله 'فالح الفیاض' مشاور امنیت ملی عراق، نمایندگان پارلمان این کشور و همچنین 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سردار «مهدی ربانی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نظامی ایران برگزار شده است. 
این کنگره که در نوع خود اولین بار است در بغداد برگزار می شود، همزمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برگزار شد. 

نظرات بینندگان