arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید؛ از خاطره آیت الله هاشمی درباره نحوه درگذشت فرزند روحانی تا افشاگری کی روش علیه تاج و آدمکشی یکی از اعضای تیم وحید مرادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایران، یکی از پیرترین کشورهای جهان تا ۲۰۵۰ --- محمداسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت ایران، روز شنبه در مورد پیر شدن جمعیت ایران هشدار داد و گفت که تا ۲۰ سال آینده، ۲۰ درصدِ جمعیت ایران سالمند خواهد بود. به گفته اکبری، در صورتی که رشد جمعیت ایران با روند کنونی پیش برود، در سال ۲۰۵۰ میلادی، ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.

مذاکره با آمریکا و عربستان در کار نیست --- سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، روز شنبه امکان هر گونه مذاکره به‌ویژه با ایالات متحده را رد کرد. به گفته موسوی، تهران «درخواستی» برای مذاکره با واشینگتن نداشته و با ریاض هم تنها درباره مناسک حج و اعزام ایرانیان برای زیارت مذاکره می‌شود.

ظریف به فاکس نیوز: ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست --- محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران که در آمریکا به سر می‌برد در گفتگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز این کشور گفته از نظر او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد به قول انتخاباتی خودش که پرهیز از جنگ و لشکرکشی است وفادار بماند اما "گروه ب" متشکل از بی‌بی (نتانیاهو)، (جان) بولتون، (محمد) بن سلمان و (محمد) بن زاید به دنبال کشاندن آمریکا به رویارویی با ایرانند.

محرومیت و تعلیق، رای کمیته انضباطی برای بازی پرسپولیس و سپاهان --- در پی اتفاقات و حواشی و درگیری‌های ایجاد شده در بازی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان و حوادث پس از آن که منجر به زخمی شدن بیش از ۲۴۵ نفر و مرگ یک نفر شده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران امروز(یکشنبه ۷ اردیبهشت) نسبت به اتفاقات این بازی واکنش نشان داده و سرمربی تیم سپاهان را احضار کرده و سیاوش یزدانی این تیم را از حضور در مسابقات تا اطلاع ثانوی محروم کرده است.

انتشار خاطره آیت الله هاشمی از نحوه درگذشت پسر روحانی ---  در کتاب خاطرات ایت الله هاشمی مربوط به سال 75 آمده است: « خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر روحانی نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌ای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. خیلی متاثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلوله‌ای کشته شده است. ظواهر نشان می‌‎دهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.»

قتل یک روحانی از سوی یکی از اعضای تیم وحید مرادی --- یک روحانی به نام مصطفی قاسمی شنبه ۷ اردیبهشت، در هنگام خروج از حوزه عملیه دامغانی همدان، از داخل یک پژوی ۲۰۶ هدف شلیک مرگبار دو گلوله قرار گرفت.  معاونت اجتماعی نیروی انتظامی همدان گفت که قاتل در صفحه اینستاگرام خود اعتراف به قتل روحانی کرده و شناسایی او صورت گرفته اما هنوز دستگیری انجام نشده است. اقدامات لازم برای دستگیری قاتل توسط پلیس آگاهی در حال انجام است و تا ساعاتی دیگر قاتل دستگیر خواهد شد. قاتل که بهروز حاجیلو نام دارد، از گروه مرتبط با وحید مرادی از اراذل و اوباش مشهور است که برای مدتها در فضای مجازی با اسلحه حریف می طلبید.

افشاگری تازه کی‌روش: تاج با من قرار گذاشت ولی فرار کرد --- کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌ملی درباره علت دلخوری‌اش از مهدی تاج نوشت: بعد از رقابت های جام ملت های آسیا آقای تاج با من قرار گذاشتند تا به هتل بیایند و به من توضیح دهند که چه برنامه‌ای برای پرداخت دستمزد ما(منظور خودش و کادر فنی اش) دارند. آقای تاج اما ناپدید شدند. من یک روز بیشتر در هتل ماندم به خاطر اینکه اعضای کادر فنی ام پول خود را می خواستند.

فرمانده سنتکوم: با تمام نیرو مانع از اقدامات خطرناک ایران می‌شویم --- ژنرال کِنِت مکنزی، رئیس ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا (سنتکوم) در منطقه خلیج فارس، روز شنبه ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) گفته است که ایالات متحده تمام امکانات خود را به کار خواهد بست تا مانع از "هر نوع اقدام احتمالا خطرناک" از سوی ایران شود.

انتظار پوتین از ملک سلمان در مورد ایران --- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید امیدوار است به رغم پایان معافیت‌های آمریکا به مشتریان ایران، صادرات نفت این کشور ادامه داشته باشد. وی که برای شرکت در نشستی به چین رفته، شنبه ۷ اردیبهشت ماه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره جایگزینی نفت ایران با عربستان گفت، امیدوار است چنین چیزی اتفاق نیفتد.

بانک مرکزی: مسکن در تهران متری ۱۱.۲ میلیون تومان شد --- بر اساس گزارش تحولات قیمتی مسکن، قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در فروردین ماه امسال با افزایش ۱۰۳.۹ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است. بر اساس گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت خرید و فروش هر مترمربع مسکن در تهران در فروردین سال گذشته ۵ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان بوده است.

چرا «رحمان 1400» توقیف شد؟ --- علی سرتیپی تهیه کننده فیلم توقیف شده «رحمان ۱۴۰۰» و سخنگوی شورای عالی اکران از تغییر شیوه انتقال نسخه فیلم‌ها به سالن‌های سینما خبر داد و همچنین گفت که دو سینما نسخه اصلاح نشده این فیلم را اکران کرده بودند.

 انتخاب باهنر در مورد FATF؛ شر کمتر --- باهنر عضو مجمع گفت: اصلاً بررسی لوایح FATF انتخاب بین خوب و بد نیست، ما روایت داریم از قول معصوم که می‌فرماید عقل آن چیزی نیست که بین خوب و شر را تشخیص دهد، عقل آن چیزی است که بتواند بین دو تا شر، شر کمتر را تشخیص دهد یا بین دو تا امر خوب، خوب بیشتر را تشخیص دهد. انتخاب ما در این قضیه انتخاب شر کمتر است.

نظرات بینندگان