arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

ادعای آناتولی: کشتی ایرانی با نام «شهر کرد» در لیبی توقیف شد/ مدیرعامل کشتیرانی: کشتی ایرانی در لیبی توقیف نشده/در حال حل مشکل هستیم

خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شد: وزارت امور داخلی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از توقیف یک کشتی ایرانی در بندر «مصراته» در غرب این کشور خبر داد. مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران درباره خبر توقیف یک فروند کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در مورد یک کشتی اختلاف هایی با دولت لیبی وجود دارد که در حال مذاکره و حل و فصل آن هستیم اما آن کشتی توقیف نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای آناتولی: توقیف یک کشتی ایرانی در لیبی

خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شد: وزارت امور داخلی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از توقیف یک کشتی ایرانی در بندر «مصراته» در غرب این کشور خبر داد.

وزارت امور داخلی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یک فروند کشتی متعلق به ایران که سعی داشت وارد بندر مصراته شود، توقیف شد.

براساس این گزارش، کشتی مذکور که «شهر کرد» نام دارد، در لیست تحریم آمریکا قرار داشته و در پی انجام تحقیقات از سوی مدیریت و اداره گمرک بندر مصراته توقیف شده است.

آناتولی در ادامه نوشت:این کشتی حامل 144 کانتینر بوده و تحقیقات دادستانی دولت وفاق ملی لیبی برای بررسی محموله آن آغاز شده است.

مدیرعامل کشتیرانی: کشتی ایرانی در لیبی توقیف نشده/در حال حل مشکل هستیم

به گزارش تسنیم، محمد سعیدی درباره خبر توقیف یک فروند کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در مورد یک کشتی اختلاف هایی با دولت لیبی وجود دارد که در حال مذاکره و حل و فصل آن هستیم اما آن کشتی توقیف نشده است.

وی تاکید کرد: این خبر درست نیست و یک خبرگزاری آفریقایی به اشتباه آن را منتشر کرده است. پس از پایان مذاکرات، خبرهای تکمیلی اعلام می شود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که موضوع کشتی شهرکرد احتمالا تا فردا حل و فصل خواهد شد.

نظرات بینندگان