arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید؛ از یک میلیاردی شدن قیمت سانتافه تا باز نگه داشتن پرونده فوت هاشمی توسط روحانی و برکناری احتمالی شفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عالی ترین مقام نظامی ایران: به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم مگر ... --- سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، می‌گوید «ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم، مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور شویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد».

پخش مصاحبه جنجالی ظریف از فاکس نیوز  --- محمدجواد ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که «گروه ب» شامل بی‌بی نتانیاهو، بولتون، بن‌سلمان و بن‌زائد در تلاش‌اند که به تنش‌های ایران و آمریکا دامن بزنند و دونالد ترامپ را «برخلاف خواسته‌اش به سوی جنگ با ایران ببرند».

خشم بولتون از مصاحبه ظریف با شبکه محبوب ترامپ --- جان بولتون صحبت‌های محمدجواد ظریف در گفتگو با فاکس نیوز را «کاملا خنده‌دار» خواند و گفت: «این مصاحبه یک پروپاگاندای به‌دقت تهیه‌شده و نوشته‌شده توسط ایرانی‌ها بود».  مشاور امنیت ملی کاخ سفید با متهم کردن مقام‌های ایران به «تلاش برای گمراه‌سازی بخش‌های مختلف دولت آمریکا» گفت: سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران «پیش از پیوستن من به دولت هم کاملا مشخص و بر مبنای وارد آوردن فشار حداکثری بود».

پرونده فوت هاشمی رفسنجانی همچنان باز است --- غلامعلی رجایی، مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی در زمان حیاتش، به ایرنا گفته که علیرغم اینکه به حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته شده تا پرونده مرگ هاشمی را مختومه کند، اما او چنین نکرده و پرونده‌ای در خصوص علت فوت رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران همچنان در شورای عالی امنیت ملی این کشور باز است.

آیین نامه انضباطی دانشجویان هنوز تصویب نشده --- منصور غلامی، وزیر علوم ایران در خصوص حواشی ایجاد شده بر سر آیین نامه انضباطی جدید گفت که این آیین نامه هنوز تصویب نشده است. غلامی همچنین تاکید کرده که اصلاحات در این آیین نامه "صرفا به تخلفات صورت گرفته در زمان دانشجویی و در حوزه دانشگاهی" است و "به معنای وقوع تخلف در فضای مجازی نیست" و به دانشجویان گفته "هیچ دلیلی برای نگرانی درباره ورود به حریم شخصی" نداشته باشند.

۲۵۰۰ خانه بعلت سیل در خوزستان قابل سکونت نیست --- به گفته علی خدادادی، رییس جمعیت هلال احمر استان خوزستان بعلت سیل فروردین امسال "تعداد خانوارهایی که نمی‌توانند از منازلشان استفاده کنند، در حدود ۲۵۰۰ خانوار است".

احتمال آزادی دو مرزبان ربوده شد --- سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که "نوید می‌دهیم که ظرف یکی دو ماه آینده دو مرزبان ربوده شده ما به میهن باز گردند".

مریدِ وحید مرادی کشته شد ---- با تلاش پلیس ساعت 5 صبح دیروز (هشتم اردیبهشت 98)، قاتل روحانی همدانی شناسایی و درگیری با مأموران انتظامی کشته شد. به گزارش تسنیم؛ صبح هفتم اردیبهشت 98، حجت‌الاسلام "مصطفی قاسمی" در مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله "ملاعلی معصومی همدانی" واقع در خیابان شهدای همدان توسط سرنشینان سواری پژو 206، به ضرب دو گلوله به قتل رسید. قاتل، پس از این حادثه در اینستاگرامش، خود را عامل این جنایت معرفی کرد و تلاش پلیس برای بازداشت وی آغاز شد که ساعاتی بعد چند نفر از دوستان وی (متهمان این پرونده) دستگیر شده و در نهایت وی نیز حین فرار کشته شد.

رضایت وزیر کشور از پیامک های جنجالی --- رحمانی فضلی، درباره‌ پیامک‌های ارسال شده در مورد پیامک‌های اخلاقی و حواشی ایجاد شده در این خصوص گفت: ناجا باید قانون را رعایت کند. روشی در زمان سردار اشتری باب شد که روش خوبی است و من نیز آن را می‌پسندم. در این روش به جای آنکه در کوچه و خیابان با مظاهر برخورد علنی شود، مأموران پلیس ضمن اینکه گشت‌های خود را داشته و اقدام به امر به معروف می‌کنند برای افراد متخلف پیامکی را صادر می‌کنند و بر این اساس به افرادی که دچار خطا و اشتباه شدند تذکر می‌دهند و وقتی این موضوع به دو یا سه مورد می‌رسد باید تعهد دهند.

تصمیم نهایی ایران درباره برجام؛ بزودی --- عراقچی گفت: ایران به اندازه کافی فرصت و زمان برای جبران تبعات خروج آمریکا از برجام ارائه کرده ؛ اکنون زمان عمل فرا رسیده. وی افزود: به زودی واکنش مناسب به اقدامات آمریکا نشان می دهيم.

شفر برکنار می شود؟ --- وینفرد شفر پس از بازگشت کاروان استقلال از مشهد به تهران در فرودگاه و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شکست تیمش گفت که خسته است و فقط می‌خواهد به خانه برود.در پی شکست متوالی استقلال مقابل الهلال عربستان و پدیده در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر که احتمال موفقیت و قهرمانی استقلال را به سایه برد، شائبه برکناری شفر قوت یافت. مدیرعامل باشگاه استقلال اما گفت:ما بازی مهمی را باختیم ولی از طرف ما هیچ تصمیمی در خصوص برکناری وینفرد شفر و جانشینی مجیدی اتخاذ نشده است.

رکورد شکنی قیمت خودروهای خارجی؛ سانتافه یک میلیارد شد! --- یک فروشنده گفت: رشد قیمت ها در خودروهای خارجی غیر قابل تصور است به نحوی که روزانه به صورت متوسط قیمت خودروهای خارجی 10 تا 20 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. ا.  در طول 10 روز گذشته سانتافه از 700 میلیون تومان به یک میلیارد تومان، توسان از 550 میلیون تومان به 750 میلیون تومان، اسپورتیج از 550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان و النترا از 400 میلیون تومان به 530 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اف‌بی‌آی: ایران در حال الگوبرداری از روسیه برای نفوذ در آمریکا است --- کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، با «جدی» نامیدن تهدید «دخالت روسیه» در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا، گفته‌است که چین، ایران و کره شمالی در حال الگوبرداری از روسیه برای نفوذ در ایالات متحده هستند. 

فعلا کسی خانه نمی خرد --- تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال 1398 به 3.4 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 73.3 و 32.2 درصد کاهش نشان می دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در فروردین ماه سال 1398، 112.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.1 و 103.9 درصد افزایش نشان می دهد. 

«سریع القلم را دهه ۶۰ به سپاه می‌آوردیم تا انقلاب را تبیین کنند» --- صفار هرندی گفت: برخی از این افراد مانند آقای «محمود سریع‌القلم» را در دهه ۶۰ به سپاه می‌آوردیم تا سخنرانی‌هایی را تبیین انقلاب اسلامی داشته باشد. امروز متأسفانه این نوع نگاه از تریبون‌های حکومتی ابراز می‌شود چراکه فردی مانند آقای سریع‌القلم مدتی به صورت نانوشته مشاور آقای روحانی بود و از طرف وی به مجامع جهانی می‌رفت و در سازمان‌های بین‌المللی به عنوان نماینده فکری حکومت ایران سخنرانی می‌کرد. او در این سخنرانی‌ها ابراز می‌کرد که ما از نگرش انقلابی عبور کرده‌ایم و قصد داریم به جامعه جهانی بپیوندیم.  

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد --- تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۱۶۵ امتیاز قهرمان آسیا شد و پس از این تیم ازبکستان با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۳ امتیاز در جایگاه دوم آسیا قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان