arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

اپل برنامه های کنترل والدین  بر کودکان را لغو می کند

اپل اعلام کرده که تمامی برنامه های کنترل والدین روی فرزندان را لغو خواهد کرد اما هدف از این کار را پیشگیری از تکرار این اقدامات توسط رقبا اعلام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اپل اعلام کرده که تمامی برنامه های کنترل والدین روی فرزندان را لغو خواهد کرد اما هدف از این کار را پیشگیری از تکرار این اقدامات توسط رقبا اعلام کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل اعلام کرد که برخی از نرم افزارهای مدیریت دستگاه تلفن همراه که برای نظارت بر رفتارهای کودکان مورد استفاده قرار می گیرند، حذف خواهد  کرد.

طی سال گذشته، اپل 11 مورد از 17 برنامه شخص ثالث خود را برای نظارت بر کودکان طراحی کرده است. اغلب این برنامه ها برای کمک به محدود کردن زمان استفاده کودکان از صفحه نمایش یا نظارت بر استفاده از تلفن کودکان طراحی شده است. اما اپل این نوع برنامه ها را لغو یا محدود کرده است.

اپل در بخش خبری خود با عنوان "واقعیت های مربوط به برنامه های کنترل والدین" یک بیانیه منتشر کرد. در این بخش، این شرکت اعلام کرد که اخیرا چندین برنامه کنترل والدین را از فروشگاه اپل حذف کرده است، زیرا این برنامه ها حریم خصوصی و امنیت کاربران را در معرض خطر قرار می دهند.

 طی سال گذشته، اپل اعلام کرد که متوجه شده است چندین برنامه از نرم افزارهای مدیریت دستگاه تلفن همراه برای سوء استفاده و مقاصد خطرناکی استفاده کرده اند. نرم افزار MDM اغلب توسط شرکت ها برای مدیریت و کنترل دستگاه های کارکنان استفاده می شود، اما اپل اعلام کرده که در اواسط سال 2017، دستورالعمل های خود را در مورد استفاده از MDM برای اهداف غیر سازمانی به روز می کند.

اپل گفت: "این یک اقدام فوق العاده خطرناک و یک نقض واضح سیاست های فروشگاه  اپل برای کسب و کار برنامه های خصوصی است. تحقیقات نشان می دهد که پروفایل های MDM می تواند توسط هکرها برای دسترسی به اهداف مخرب مورد استفاده قرار گیرد. "

ویژگی Screen Time اپل پس از واکنش کاربران در مورد اعتیاد به تلفن در میان کودکان ایجاد شد. دو سهامدار عمده اپل در ماه ژانویه سال 2018 از اپل خواستند رویکرد اجتماعی مسئولانه تری در مورد استفاده از دستگاه های هوشمند توسط کودکان ایجاد کند. این نگرانی ها در مورد مشکلات سلامت روانی و سایر مسائل مربوط به استفاده از تلفن های همراه را ذکر می کرد.

نظرات بینندگان