arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

بزرگراه شهيد باكري به آزادراه تهران ـ كرج متصل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فني عمراني شهردار تهران از افتتاح دو پروژه عمراني پل ابوسعيد و پل روي بزرگراه شهيد باقري در محدوده مقابل شهرك اميد در ديماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مازيار حسيني در مراسم بهره‌برداري از پلهاي ارتباطي بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي آزادراه تهران ـ كرج اظهار كرد: بزرگراه شهيد باكري به طول حدود هفت كيلومتر از تقاطع سيمون بوليوار آغاز مي‌شود هفت تقاطع غيرهمسطح را طي مي‌كند.

وي ادامه داد: در كنار اين تقاطع‌ها كه به صورت شمالي جنوبي ساخته شده‌اند هشت كيلومتر كانال جمع‌آوري آب‌هاي سطحي و چهارحوضچه رسوبگير براي مواقع سيلابي در اين بزرگراه پيش‌بيني شده است.

وي در ادامه با اشاره به اتخاذ راهبردهاي مشخصي از سوي شهرداري تهران براي پروژه‌هاي عمراني تاكيد كرد: در گذشته توسعه در تهران عادلانه نبوده است، به طوريكه در مقابل غرب تهران منطقه شرق وجود دارد كه از نظر توسعه از غرب هم بسيار عقب‌تر است.

وي با اشاره به اهميت توسعه شرق تهران درعين حال گفت: قرار نيست كه شتاب توسعه از غرب تهران كاسته شود اما اولويت ويژه‌اي به محدوده شرق تهران اختصاص مي‌يابد.

حسيني با اشاره به افتتاح تقاطع بزرگراه همت ـ باكري در اواخر سال 88 اظهار كرد: هم‌اكنون نيز پل‌هاي ارتباطي بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي آزادراه تهران ـ كرج افتتاح مي‌شود تا با اتصال آزادراه تهران ـ كرج به اين بزرگراه، دسترسي بهتري براي شهروندان فراهم شود.

به گفته معاون فني عمراني شهردار تهران يكي ديگر از راهبردهاي شهرداري اين است كه هر بخش از پروژه‌اي كه قابليت بهره‌برداري دارد را در اختيار مردم قرار دهيم تا شهروندان از آن استفاده كنند و بدين‌ترتيب افتتاح قسمت‌هاي مختلف يك پروژه را منوط به تكميل كل پروژه نمي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه طول پل‌هاي شهيد باكري 2.3 كيلومتر است، اظهار كرد: اين پل‌ها از نظر فني و كاركردي جايگاه ويژه‌اي دارند.

وي ادامه داد: با توجه به وجود تونل مترو در اين بخش براي ساخت اين پل‌ها با چالش‌هايي مواجه بوديم چرا كه حتي نمي‌توان يك ساعت حركت قطارها را متوقف كرد.

حسيني افزود: بنابراين دركل دهانه پل با حفظ حريم ارتفاعي از قالب فلزي استفاده كرديم و عمليات پل‌سازي به اين ترتيب دنبال شد.

به اعتقاد معاون فني عمراني شهردار تهران اهميت پل اتصال به باند شمالي آزادراه تهران ـ كرج از نظر كاركردي دو برابر ساير پل‌ها و تقاطع‌هاي بزرگراه شهيد باكري است چرا كه با بهره‌برداري از اين پل‌ها علاوه بر تسهيل رفت و برگشت از كرج به تهران بار ترافيكي از بزرگراههاي رسالت و همت جمع‌آوري شده و بخشي از آن در بزرگراه شهيد باكري توزيع مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در مورد بزرگراه شهيد باكري، شهرداري تهران مسئوليت روشنايي آن را بر عهده گرفت، اظهاركرد: با توجه به اهميت ايمني و سلامت مردم براي شهرداري تهران، هماهنگي‌هاي لازم با اداره برق صورت گرفته و قول مي‌دهيم كه اين بخش از بزرگراه شهيد باكري كه امروز به بهره‌برداري رسيد، امشب روشن باشد.

پل دسترسي شرق آزادراه تهران ـ كرج به شمال بزرگراه باكري حدود 1100 متر طول دارد و پل دسترسي شمال بزرگراه باكري به غرب آزادراه تهران ـ كرج نيز به طول 1170 متر احداث شده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
نظرات بینندگان