arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

«شرلوك هولمز» پرفروش‌ترين فيلم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فيلم «شرلوك هولمز؛ بازي سايه‌ها» پرفروش‌ترين فيلم سينماي آمريكاي شمالي در روز جمعه شد.

به گزارش انتخاب، قسمت دوم فيلم «شرلوك هولمز» محصول كمپاني برادران وارنر روز جمعه فروش ‌٧/١٤ ميليون دلاري را در سينماهاي آمريكا شمالي كسب كرد تا در رتبه‌ي اول جدول پرفروش‌ترين‌ها بايستد.

اين فيلم به كارگرداني «گاي ريچي» با بازي «جود لاو» و «رابرت داوني جونز»، روايت مي‌شود. قسمت اول اين فيلم سال گذشته بر پرده‌ي سينماهاي جهان بود و توانست به فروش ‌٤٧٠ ميليون دلاري دست يابد. فيلم‌نامه‌ اين اثر بر اساس كتاب كمدي و مصور «شرلوك هلمز» نوشته‌ي‌ «لايونل واياگرام» به نگارش درآمده است.

به گزارش ورايتي، فيلم «ماموريت غيرممكن؛ روح پروتكول» محصول كمپاني پارامونت فروش ‌١/٤ ميليون دلار را از ‌٤٢٥ سالن سينما به دست آورد تا اولين هفته اكران محدود خود را پشت سر بگذارد.

اين فيلم كه چهارمين قسمت از سري آثار «ماموريت غيرممكن» است، بيشتر مراحل ساخت خود را در دوبي پشت سر گذاشت.

«ماموريت غيرممكن ‌٤» به كارگرداني براد پيت مقابل دوربين رفته است و بازيگران سرشناسي چون «تام كروز»، «جرمي رنر» و «سيمون پگ» در آن بازي كرده‌اند كه احتمالا در مراسم فرش قرمز جشنواره دوبي نيز حضور خواهند يافت.

فيلم‌برداري بخش‌هايي از «روح پروتكول» در برج‌الخليفه دوبي كه بلندترين برج جهان است، انجام گرفت و البته در چند لوكيشن ديگر در مسكو، پراگ و ونكوور نيز ادامه يافت.

سري فيلم‌هاي «ماموريت غيرممكن» كه تاكنون بيش از دو ميليارد دلار فروش جهاني داشته است، در سال‌هاي ‌١٩٩٦، ‌٢٠٠٠ و ‌٢٠٠٦ ساخته شدند و بر اساس يك مجموعه تلويزيوني كه در دهه‌ي ‌٦٠ پخش شد، به پرده‌ي سينما آمدند.
نظرات بینندگان