arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

لایو خبر _ ۱۵ اردیبهشت ۹۸

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشد/فردا (دوشنبه) روز آخر ماه شعبان است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۲:۳۰

متن اطلاعیه،دفتر مقام معظم رهبری:
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع ملت مؤمن و شریف ایران می رساند، با توجه به اهمیت تعیین روز اول ماه مبارک رمضان گروههای زیادی در سراسر کشور به استهلال پرداختند و هیچگونه گزارش اطمینان بخشی از رؤیت هلال واصل نشد. لذا بر اساس موازین شرعی برای مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رؤیت هلال در شب دوشنبه به اثبات نرسید و روز دوشنبه 16 اردیبهشت 98 روز آخر ماه شعبان است.

آتش‌سوزی سوپر جت روسیه؛ دست‌کم10 کشته
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۱:۱۲

رسانه‌های روسیه از آتش گرفتن یک فروند هواپیمای مسافربری سوپرجت در یکی از فرودگاه‌های این کشور خبر دادند.آخرین اخبار حکایت از کشته شدن دست کم 10 نفر در جریان این حادثه دارد

رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در عربستان
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۰:۴۰

عربستان اعلام کرد، هلال ماه مبارک رمضان در این کشور ثابت شده و فردا (دوشنبه)، روز اول این ماه مبارک در عربستان است.

حجت الاسلام سعیدی: انقلاب حضرت موسی هم منحرف شد ولی انقلاب اسلامی منحرف نشد/ مردم اصل نظام و ولی‌فقیه را قبول دارند؛ از دولت ناراضی‌اند پس‌باید مجلس انقلابی انتخاب کنند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۰:۱۰

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با اشاره به نقش اساسی مردم در انقلاب اسلامی گفت: تشکیل مجلس شورای انقلابی یکی از مهمترین وظایف مردم است.

اعتراف «گوایدو» به شکست کودتا در ونزوئلا: ارتش به مادورو وفادار است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۴

خوان گوایدو بعد از تلاش ناکام برای کودتا در ونزوئلا تأکید کرد که از مداخله نظامی واشنگتن در این کشور آمریکای لاتین استقبال می‌کند.نیروهای مسلح ونزوئلا همچنان به مادورو وفادار هستند و حاضر به تسلیم در مقابل درخواست شورش گوایدو نشدند و به دنبال درگیری‌های «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا و اطراف پایتخت، مادورو «شکست» کودتای مخالفان را اعلام و مخالفان را وادار به عقب‌نشینی کرد.

ماکارونی چرا گران شد؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۹:۴۴

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران افزایش قیمت گندم و سایر مواد جانبی همچون سلفون و کارتن و همچنین افزایش حقوق و دستمزد را از جمله دلایل افزایش قیمت ماکارونی عنوان کرد.

هفته گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران اعلام کرد که با تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی ۷۵ درصد افزایش یافته و از ۳۱۰۰ به ۵,۴۵۰ تومان رسیده است.

معاون وزیر نفت: بازاری را کشف کردیم و در فضای خاکستری نفت می‌فروشیم/ نمی‌توانم بگویم روزانه چند بشکه نفت می‌فروشیم؛ این به پمپئو خط می‌دهد و کمک می‌کند؛ نمی‌توانم درباره بازار خاکستری توضیح دهم
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۹:۳۷

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر این که امکان مقاومت مقابل تحریم های ناعادلانه، نامشروع و غیرقانونی آمریکا را داریم، گفت: همه ظرفیت کشور را برای فروش نفت در بازار خاکستری بسیج کردیم.

تازه‌ترین قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۸ +جدول
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۹:۲۸

در بازار امروز پراید ۱۱۱ (۵۲.۵۰۰.۰۰۰)، سمندEF۷ (۸۹.۰۰۰.۰۰۰)، پژو ۴۰۵ (۸۶.۰۰۰.۰۰۰)، معامله می‌شود.

لایو خبر _ ۱۵ اردیبهشت ۹۸

قیمت دلار بانکی در ایران به مرز ۱۵ هزار تومان رسید
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۹:۲۶

قیمت فروش هر دلار آمریکا در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در ایران به ۱۴ هزار ۹۰۰ تومان رسید.

این قیمت روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی ثبت شد و قیمت خرید دلار در صرافی‌های مجاز هم ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد.

سخنگوی ناجا: فعالیت سینماها تا سحر در ایام ماه رمضان، بجز لیالی قدر مجاز است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۸:۵۹

معاون اجتماعی ناجا در خصوص نحوه فعالیت سینماها در این ایام مبارک، گفت: موضوع فعالیت سینماها تا سحر در شب های ماه مبارک رمضان به جز لیالی قدر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تأیید شد.همچنین در ماه مبارک رمضان، عرضه غذا توسط مراکز طبخ، بعد از سحر تا یک ساعت قبل از افطار مجاز نمی باشد و رستوران ها، مهمان پذیرها و ... باید با اخذ مجوز از «پلیس اماکن» فعالیت کنند.

سونامی ریزش قیمت مسکن در راه است؟
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۲

پس از حدود پنج سال رکود بسیار شدید به یکباره بازار مسکن ایران همچون بازارهای دیگر از حدود یک سال پیش به شدت ملتهب شده و قیمت ها به شکل عجیب و غریبی افزایش یافت، برخی ماجرا را به سقوط قیمت ریال ربط می دهند و برخی دیگر به سردرگمی سرمایه ها ویا افزایش قیمت مواد اولیه ساخت، اما به هر حال سوال همه امروزه این است که این ماجرا تا کی و به چه صورت می تواند ادامه یابد؟

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 سه‌شنبه در بروکسل برگزار می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۱

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 روز سه‌شنبه در بروکسل با حضور اعضای اینستکس و شرکت ایرانی تازه تاسیس شده به مدیرعامل علی‌اصغر نوری برگزار می‌شود.اتحادیه اروپا شنبه شب صدور بیانیه‌ای با انتقاد از عدم تمدید معافیت‌های نفتی و هسته‌ای ایران، اعلام کرد که این اتحادیه تجارت مشروع با ایران را از طریق عملیاتی کردن اینستکس ادامه خواهد داد.

محسن هاشمی: مخالف گران شدن سوخت نیستم/شرایط برای گران کردن آن سنجیده شود
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۱

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا موافق گران شدن بنزین هستید یا مخالف، گفت: مسئله بنزین و سوخت بسیار حساس است و شرایط باید برای گران کردن آن سنجیده شود. من مخالف گران شدن سوخت نیستم اما اینکه در چه زمانی و با چه تدبیری این کار انجام شود مهم است.

واکنش زنگنه به دستگیری سخنگوی شرکت پالایش و پخش: چند نفر بازداشت شدند؛ جرم اثبات شود برخورد می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۷:۰۵

وزیر نفت درباره خبر دستگیری زیبا اسماعیلی در ارتباط با اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین به دو خبرگزاری، گفت: علاوه بر وی، چندین نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.سهمیه‌بندی بنزین اصلا رسمیت‌ نداشته و به طور کلی در وزارت نفت تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

وزیر آموزش‌وپرورش: سند ۲۰۳۰ کیلویی چند؟/ آخرین وضعیت معلمان بازداشتی
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۶:۴۲

بطحایی گفت: سند ۲۰۳۰ به دلایل مختلف قصد تغییر هویت و سبک زندگی فرزندان ما را دارد و ما داریم در مقابل آن مقاومت می کنیم اما یادمان نرود بسیاری مطالب سند ۲۰۳۰ را به شکل متعالی تری در سند تحول داریم. اصلا نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم. درست است که در آن سند به مهارت های زندگی اشاره شده اما یادمان نرود مهارت های زندگی از اصول بنیادین سند تحول است. اگر صحبت از عدالت آموزشی می کنیم بدانیم که یکی از ارزش های تعلیم و تربیت ماست.

بین دختران و پسران در دستیابی به فرصت های آموزشی نباید فاصله باشد. ما خیلی جلوتر اینها را در مبانی خود داریم، اصلا ۲۰۳۰ کیلویی چند؟ اگر جایی اشتراک مفهوم است نمیتوانیم اصول خود را کنار بگذاریم، چون ۲۰۳۰ هم آن را گفته است. عدالت آموزشی جزو اولویت های اصلی همکارانم است و نباید این سیاست ما را به سند ۲۰۳۰ منتسب کنند.

مصباحی مقدم: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص، با "استانی شدن انتخابات" مخالفت کردند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۶:۱۲

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره بررسی لایحه استانی شدن انتخابات در هیئت نظارت مجمع، گفت: این طرح بررسی شد و نتیجه بررسی نیز در این مورد به کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است. وی درباره نظر اعضا درباره این طرح، گفت: اکثریت اعضای هیئت عالی نظارت مخالف این طرح بودند.

قاضی مسعودی مقام: تلاش برای استرداد یکی از متهمان فراری پرونده پتروشیمی به کشور
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۱

قاضی اسدالله مسعودی، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلاگران ارزی و اقتصادی از تلاش و پیگیری دستگاه قضا برای استرداد «شیرعلی» از متهمان فراری پرونده پتروشیمی به کشور خبر داد و گفت که اقداماتی برای احضار این متهم انجام شده و وثایقی که سپرده بود به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در اختیار ماست.

رئیس اتحادیه املاک: قیمت‌های پرت مسکن مبنای منطقی ندارد/حذف قیمت گذاری از سایت‌های فروش ملک اقدام مناسبی بود/ نمی‌شود هر کس هر قیمتی دلش خواست برای خانه خود تعیین کند/مردم هوشیار هستند و با قیمت‌های پرت اقدام به خرید نمی‌کنند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۰۱

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اقدام اخیر پلیس فتا در حذف قیمت گذاری سایت‌های فروش ملک، مناسب و به موقع بود. از مسئولان می‌خواهیم که برای کد رهگیری هم دستورات لازم را بدهند که نباید کد رهگیری را در اپلیکیشن‌ها بگذارند.معتقدم فضای کنونی بازار در آینده به سمت آرامش می‌رود منوط به اینکه مالکان قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاورند تا معاملات رونق بگیرد با توجه به پایین بودن توان متقاضیان قیمت‌هایی که بعضاً از سوی فروشندگان اعلام می‌شود هیچ نوع مبنای منطقی ندارد.

پاسخ ظریف به الجزیره در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در ۱۴۰۰: بار دیگر من را به عنوان یک استاد دانشگاه خواهید داد
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۴۷

خبرنگار الجزیره از ظریف پرسید: بار دیگر وقتی شما را ملاقات می کنیم شما را در کسوت یک دیپلمات خواهیم دید یا کاندیدای ریاست جمهری؟ ظریف پاسخ داد: شما من را به عنوان یک پروفسور (استاد دانشگاه) خواهید دید.این پاسخ به معنی رد تلویحی حضور ظریف در انتخابات ریاست جمهوری حد اقل در شرایط فعلی تلقی می شود.

قاضی‌عسکر: عربستان دیه شهدای حج را نداده است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۴

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر از فرستادن نامه‌ای به وزیر حج عربستان برای پرداخت غرامت شهدای مسجدالحرام طبق آخرین وعده داده شده، خبر داد و گفت: خیلی دلم می‌خواست تا هستم این مساله به پایان برسد اما شرمنده خانواده شهدا هستم.

کواکبیان: کارگران و معلمان بازداشت شده‌ در مقابل مجلس باید آزاد شوند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۳:۳۱

مصطفی کواکبیان نمایند مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: چرا وزارت کشور مکانی برای تجمع آرام صنفی معلمان و کارگران تدارک نمی‌بیند و مجوزی قانونی برای تجمع آنها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی فراهم نمی‌کند. این درخواست را دارم که اگر کارگری یا معلمی در مقابل مجلس دستگیر شده است آزاد شود.

طرح استیضاح سلطانی فر تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۳:۲۹

محمد حسن نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا از ارائه طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

بررسی وضعیت سوخت در نشست غیرعلنی دوشنبه مجلس
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۳:۲۹

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: قرار است برخی وزرای دولت در جلسه فردا (دوشنبه) مجلس حضور یابند تا در مورد وضعیت اقتصادی کشور، اصلاح ساختار بودجه و همچنین ساماندهی سوخت مباحثی را داشته باشیم.این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

شورای نظارت فردا برای «برنده باش» و «نود» تصمیم‌گیری می‌کند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۲:۵۰

قاضی‌زاده هاشمی، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما گفت: شورای نظارت بر صداوسیما فردا (دوشنبه) میزبان میرباقری معاون سیما، شهریاری معاون اداری و مالی سازمان، فروغی مدیر شبکه سه و مهدوی‌مهر مدیر کل بازرگانی سازمان خواهد بود. حضور میرباقری و شهریاری برای بررسی اتفاقات پیرامون برنامه ۹۰ خواهد بود. اینکه برنامه ۹۰ پخش خواهد شد یا نه همه بستگی به جمع‌بندی و توضیحات ارائه شده در شورا دارد.

بعیدی‌نژاد: آمریکا به عراق معافیت نفتی می‌دهد
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۱:۱۸

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیتر خود نوشت: بر اساس برخی منابع سیاسی عراقی، آمریکا به دولت عراق اطلاع داده است در صورتی که تا نیمه ماه آینده میلادی با شرکت آمریکایی اکسان موبیل قرارداد انرژی امضا کند، دولت آمریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران معافیت صادر خواهد کرد.

ظریف: کشتن ۶۰۰ سرباز آمریکایی توسط ایران، دروغ است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۱:۱۶

ویدیوی کامل گفت و گوی الجزیره باظریف منتشر شد. وزیر خارجه کشورمان در این گفت و گو گفت: برخی کشورها برای کشاندن آمریکا و رییس جمهوری این کشور به یک درگیری فاجعه بار دسیسه کرده اند اما متاسفانه این کشورها متحمل پیامدهای اقدام خود خواهند شد. ظریف با اشاره به 'محمد بن سلمان' سعودی و 'محمد بن زاید' اماراتی گفت: متاسفانه دو تن در منطقه ما هستند که با منافع اسراییل همسو شده اند.

ظریف اتهام آمریکا مبنی بر آنکه شبه نظامیان تحت حمایت ایران بیش از 600 سرباز این کشور را در جریان جنگ آمریکا علیه عراق کشته اند 'یک دروغ بی اساس' خواند و ثبات را اولویت نخست ایران در منطقه دانست.

سردیس «مشایخی» شبیه او نیست
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۰:۵۳

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران از سردیس «جمشید مشایخی» گلایه کرد و گفت که این سردیس شباهتی به وی ندارد. به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.

سهمیه‌بندی بنزین فعلاً متوقف است
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۹:۲۶

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از جلسه غیرعلنی صبح مجلس گفت که موضوع سهیه بندی بنزین فعلاً متوقف است و قرار است که این موضوع در جلسه مشترک مجلس و دولت مورد بررسی قرار گیرد.

سریلانکا: نزدیک به 30 مظنون حملات تروریستی فراری هستند
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۹:۰۷

رئیس جمهوری سریلانکا با اشاره به اینکه احتمالا داعش مسئول حملات تروریستی دو هفته پیش در این کشور بوده است، گفت که نزدیک به 30 مظنون این حملات هنوز متواری هستند.

شهر کلمبو پایتخت سریلانکا روز یکشنبه 21 آوریل (اول اردیبهشت) هدف چندین حمله تروریستی به کلیساها و یک هتل قرار گرفت.

در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری در کلمبو رخ داد که 253 نفر کشته و بیش از 500 تن مجروح به دنبال داشت.

طبق تحقیقات و بررسی ها درباره عوامل انفجارهای کلمبو، 'محمد ظهران هاشم' که مروج وهابیت بوده و پیروان خود را به کشتن غیرمسلمانان و حتی مسلمانان دعوت می کرد، به عنوان عامل اصلی این حملات شناسایی شده است.

هاشم ابتدا عضو گروه تندروی جماعت توحید بود، اما پس از مدتی از این گروه جدا شد و گروهکی را ایجاد کرد که وابسته به داعش است.

کره شمالی انجام آزمایش موشکی را تائید کرد
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۸:۴۰

کره شمالی اعلام کرد که در «رزمایش تهاجمی» پرتاب کننده چندگانه موشکی و تسلیحات هدایت شونده تاکتیکی را برای ارزیابی عملکرد آن ها آزمایش کرده است.

این رزمایش تهاجم با نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دریای شرقی کره انجام شده است.

کره‌جنوبی روز گذشته از شلیک چندین موشک کوتاه از پایگاه هودو واقع در شرق کره شمالی خبر داد که مسافتی حدود 70 تا 200 کیلومتر را پیموده اند.

برکناری کرانچار از تیم فوتبال امید
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۸:۳۶

تاج  با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال امید، گفت‌: با آقای کرانچار به توافق رسیده‌ایم و به زودی جانشین ایشان نیز معرفی خواهد شد. سرمربی تیم‌ ملی یک مربی داخلی است که پس از قطعی شدن معرفی خواهد شد

اعزام دائم دانشجویان علوم پزشکی به خارج متوقف شد
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۸:۱۸

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از قطع اعزام دائم دانشجو در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی به خارج از کشور خبر داد و گفت: اعزام به صورت کوتاه مدت با وجود محدودیت‌های ارزی همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان