arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

انتقاد خواننده موسیقی‌ سریال مختارنامه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدیقه بحرانی خواننده نوای پایانی سریال مختارنامه در گفتگو با شبکه ایران گفت: صدایی که از من در فیلم مختارنامه ضبط پخش شد، اصلا مربوط به این فیلم نبود و قبل از ساخت سریال، این کار برای ویژه نامه فرهنگ و سنت بوشهر ضبط شد که سعی کرده بودیم با ضبط این برنامه، مانع از کمرنگ شدن این فرهنگ بشویم و این سنت به یادگار بماند تا درآینده که ما نبودیم بگویند این موسیقی از قدیم بوده و شکل گرفته است

وی افزود: یکی از عزاداری های سنتی بوشهر، لالایی خوانی زنان است که این رسم یا آیین بوشهری در ماه محرم توسط زنان مداح بوشهری اجرا می شود. اما بعد از اینکه صدای من بدون اجازه‌ در سریال مختارنامه پخش شد، با مشکلات زیادی روبرو شدم.

اگر صدای من اشکال شرعی دارد چرا هنوز در رادیو و تلوزیون پخش می شود

این مداح بوشهری ادامه داد: شغل من مداحی برای اهل بیت علیهم السلام است و در این ایام در حسینیه ها و مساجد برای خانم ها مداحی می کنم ولی من الان هر جا که برای اجرای برنامه می روم همه به من اشکال می گیرند.

معلوم نیست اگر صدای من اشکال شرعی دارد چرا هنوز در رادیو و تلوزیون پخش می شود و اگر اشکال ندارد چرا از خواندنم جلو گیری می شود.

بحرانی اظهار کرد: چون پخش این کار که به دلخواه من نبوده است و بدون اجازه انجام شده من نباید جوابگو ی کسانی باشم که از من ایراد می گیرند.

من به عنوان یک مداح نمی دانم باید بخوانم یا نخوانم! این کارباید مشخص شود. صدای من در همه نوار فروشی ها عرضه و بدون هیچ اشکالی از رادیو و تلوزیون پخش می شود. اگر ایراد دارد جمع کنند و اگر ایراد ندارد لااقل من اینقدر اذیت نشوم وبگذارند کارم را انجام دهم و بتوانم بیشتر در راه امام حسین (ع)بخوانم و مداحی کنم.

من هیچ پشتوانه ای ندارم

این مداح بوشهری تصریح کرد: من هیچ پشتوانه ای ندارم و کسانی که راضی شده‌اند این فیلم درست شود و این صدا پخش شود باید پشتوانه ی من باشند.


ازاین کارهیچ چیزعاید ما نشد

وی افزود: زمانی که صدایم را از تلوزیون شنیدم خیلی تعجب کردم البته در مورد اینکه این فیلم برای اهل بیت علیهم السلام ساخته شده خوشحال هستم. امانه تنها از این کار هیچ چیز عاید ما نشد و فقط در دهان مردم افتادیم بلکه دردسرهای اینگونه ای هم برای ما درست شد.

بحرانی در پایان گفت: حدود 30سال است که برای اهل بیت علیهم السلام مداحی می کنم. این کار به صورت مورثی از پدر بزرگم که مداح بوده است به ما رسیده و البته علاقمند به کار مداحی هم هستم. در حال حاضر پیشنهاد کاری صوتی زیادی داشته ام اما فعلاً قبول نکرده ام .
نظرات بینندگان