arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

باهنر: مسئولیت اقدام ایران برعهده عهدشکنان است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تشکر از دولت برای کاهش بخشی از تعهدات برجامی ایران، گفت: مسئولیت عواقب این اقدامات و حرکت ها به گردن کسانی است که پای امضا خود نمی‌ایستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باهنر: مسئولیت اقدام ایران برعهده عهدشکنان است«محمد رضا باهنر» عصر پنجشنبه در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین در مجتمع آدینه تهران به اقدام دولت برای کاهش تعهدات برجامی ایران، اشاره کرد و گفت: بعضی ها می گویند که « باید 2 ماه و برخی دیگر معتقدند 6 ماه باید مقاومت کرد»، اما مردم و جامعه ما در چهار دهه گذشته به مقاومت های سنگین مقابل زورگویی استکبار عادت کرده اند و امیدواریم این دفعه هم مقاومت مردم دشمنان را خسته کند. 
باهنر افزود: از شورای عالی امنیت ملی، دولت و وزیر امور خارجه تشکر می کنم، قدم های اولیه عملی مقابل تهدید عهدشکنان را آغاز کردند و هشدار دادند اگر در دوماه آینده اروپایی ها عکس العمل متناسبی از خود نشان ندهند حتما قدم های بعدی تندتر، سخت تر و شدیدتر می‌شود.
وی با بیان این که « مردم ایران راه خود را انتخاب کرده اند» تاکید کرد: مسئولیت عواقب این نوع حرکت ها به گردن کسانی است که پای امضای خود نمی ایستند و به تعهدات خود عمل نمی کنند. 
باهنر در ابتدای سخنرانی خود در این مراسم، یاد و خاطره «آیت الله مهدوی کنی»، «حبیب الله عسگراولادی» و «محمدنبی حبیبی» را گرامی داشت.

**نامزدهای مجلس برای کسب رای بر موج نارضایتی سوار نشوند 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تلاش های برخی نامزدهای نمایندگی مجلس برای القا نارضایتی در جامعه، گفت: شمار نامزدها از 15 هزار تن خواهد گذشت؛ تعداد زیادی از این عزیزان که تشنه خدمت هستند احساس وظیفه کردند در بوق نارضایتی مردم بدمند و بر موج آن سوار شوند تا بتوانند به رای حلال برسند. 
وی ادامه داد: امسال در زمینه نارضایتی ممکن است نگرانی زیاد باشد و فضای مجازی به این وضعیت دامن می زند و آن را تشدید می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان